רכשתי סידור ואיני יודעת כיצד להתפלל?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

ברוך השם לקחתי על עצמי להתפלל כל בוקר וזה כמעט 10 חודשים והדבר נעשה עיי כריכה של 7 עמ עם ברכות השחר .והחלטתי שאני צריכה להעמיק ולהתפלל יותר אבל מאחר ומעולם לא למדתי בבית ספר דתי אין לי מושג איך עושים זאת ואני אפילו קצת מתביישת להודות בפני ילדי ובעלי האמת שביקשתי מביתי והיא הציעה שהיא תסמן לי על הסידור השאלה היא האם מותר ואו האם יש סידור לנשים שמציין יותר בפירוט מתי לעמוד ,מתילצעוד קדימה לאחור וכדומה.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שקבלת עלייך מצוות התפילה, ולבטא את הקשר שלנו עם בורא עולם יום יום. האפשרות של סימון בסידור אפשרית בהחלט, ולשם כך מותר לרשום דברים בסידור. אני מציע בנוסף, שתקבעי לך שיעור יומי ב`קיצור שולחן ערוך` [עדיף שתקני מהדורה מנוקדת עם אותיות גדולות], שם תלמדי את כל הלכות התפילה בלשון קצרה ומובנת, עד שבתוך זמן קצר תוכלי ללמד הלכות תפילה גם לאחרים.

בהצלחה - מנשה ישראל


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים