קשר כשר ???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום. רציתי לשאול אם יש בעיה שבחורה יהודיה תהיה בקשר ידידות עם בחור דרוזי והאם `איסור נגיעה` תקף הרי הם (הדרוזים) לא מחוייבים במצוות שלנו (אולי רק ב7 מצוות בני נוח) ואין עניין או תוקף בלהכשיל אותם באיסורי נידה נגיעה וכד`. ומבחינת הבחורה לא יהיה קשר עתידי כזה שגובל בהתבוללות. אודה מאוד לתשובת הרב בעניין.

תשובה

שלום וברכה

איסור הנגיעה אינו `איסור בת` של `נידה`, איסורי הנגיעה נגזרים בכל מצב שבו הקשר המיני אסור, הוסיפה התורה גם איסורי מגע של חיבה, מכיון שירשה תורה לסוף דעתם של בני האדם וידעה כי ראשית הקשר האסור הוא תוצאה ממגעים תמימים לכאורה. ולכן מכיון שהקשר בין בחורה יהודיה לבין גוי אסורה בהחלט, והעונש על כך הוא `כרת` לצד היהודי, לכן נאסרו גם המגעים בין הצדדים, כמו בכל קשר אסור.

ובכדי להוציא מן הטעות אני מוסיף עוד, שאיסור הנידה הוא איסור על שני הצדדים [הגבר והאשה] במידה שוה, ולכן גם כשאשה יהודיה נמצאת בקשר אישות עם גוי חל עליה גם איסור הנדה, ובנוסף לאיסור של הקשר עם הגוי עצמו שהוא חל על שני הצדדים, חל גם איסור נדה כלפי האשה, ובכל ביאה עם הגוי במצב שהיא נידה היא נתפסת על שני עוונות, איסור הקשר עם הגוי, והאיסור של הקשר עם גבר בזמן נדה.

ומה שאת כותבת שברור כי הקשר לא יתקדם לקשר של התבוללות אני לא כל כך תמים עם זה, והדברים נוראיים, מה גדלו דברי חכמים שאסרו לבת ישראל להתגייס לצבא. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה