לגבי השואה,פיגועים,ועוד כמה שאלות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בנוגע לשואה-קראתי תשובה שנתת לבנאדם ששאל מדוע קרתה השואה וכו וכו`,לפי מיטב הבנתי, השואה קרתה משום שהאנשים שהיו בה, לא עבדו את השם כמו שצריך ועשו מעשים רעיםהאם תוכל בכל זאת להרחיב את הדיבור בנושא מאד מעניין אותי לשמוע מדוע ה` חולל דבר כל כך נורא ועצוב בקרב אנשים אלו והאם ידוע מה קורה להם עכשיו ואיך מסבירים את זה שהרבה אנשים שהיו בשואה, חזרו כאנשים חדשים האם זהו חלק מתהליך גלגול הנשמות הכל כך מדובר ומוכר לנו האם זהו חלק מהתיקון שמדברים עליו פה כ"כ הרבה ואם זה בגלל שבאמת התנהגו לא כמו שצריך ולא עבדו את ה`,מדוע הם פשוט לא מתו ונכנסו לגיהינום מדוע ה` התחיל דווקא את השואהמה הייתה כוונתו במצב הכל כך מיוחד הזה שבראהאם עלינו להתייחס לזה כאל דבר טבעי שקורה בעקבות התנהגות לא סדירה בעולם או שבאמת אלינו להתייחס לדבר כאל דבר עצוב באמת ורע. אני מרגישה המון רחמים לאנשים שהיו שם. ואם זה באמת בגלל אי התנהגות יפה, מדוע ה` פשוט לא נגלה אלינו אחת ולתמיד ומסביר לנו מה לעשות הרי במעשה ספציפי זה, גם הרבה חילונים סוף סוף יאמינו שקיים בורא עולם והוא נוכח בכל רגע ורגע. מדוע ה` לא מראה את עצמו למען יראו וייראו למען שנעבוד אותו כולנו ונדע שהוא כאן,בכל המובנים עוד שאלה:האם התשובה לגבי פיגועים תהיה אותו הדבר מדוע אנחנו נמצאים כל כך הרבה שנים במצב של אי פתרון והרבה כאב עם המוסלמים ומדוע אין נקודות אור בדרך שום תקווה ראה המצב בשדרות, פשוט נוראי לראות את מה שהולך שם ואת היחס של הממשלה לאנשים מסכנים אלו. ובכלל,מדוע העם הנבחר סובל כל כך הרבה מממשלה שאינה מתפקדת,מהשואה,מהמוסלמים

תשובה


שלום רב!

שאלה טובה מאוד;

התשובה היא שהכול בידי שמיים, והכול לטובה.
הקדוש ב"ה רוצה ומבקש, שעם ישראל יאמינו בו, ויבטחו בו, וייראו אותו, וישמרו השבת, כשרות וצניעות וטהרה וצדקה וחסד, וילמדו תורתו, ויקיימו מצוותיו, ובעת שכלל ישראל עוזבים אותו ואת תורתו, זה גורם דברים נוראיים.
מי שמת בשואה ובפיגוע נחשב כקדוש, שהמוות מכפרת, וכל עוונותיו מחולים לו, וזוכה הוא לגן עדן.
עדיף כך יותר מלמות סתם ולסבול גיהנום.
נכון. האנשים אשר באו מהשואה, הם בגדר גלגול נשמה חדשה. 
הקדוש ב"ה רוצה ומבקש שנעבוד אותו מתוך בחירה חפשית אישית, שאנחנו נבחר בו, ואילו היה הוא מתגלה, הרי כולם מוכרחים להכיר בו היו, ואין העבודה נעשית מבחירה חופשית.
כל המצב והצרות שיש בימינו, הם דומים לאשה היולדת, שסובלת בזמן הלידה, והכול לטובה, ואחר כך יוצא תינוק, כך כיום, מתייסרים וסובלים בשביל שיצא משיח. דברים טובים באים בדרך קשה.
הקדוש ב"ה אוהב אותנו, ולכן הוא מחנך ומלמד אותנו בדרך כזאת. רק כך, יכולים להתקדם ולהשתפר ולזכות ולהצליח.

הצלחה וברכה;

יעקב משה






להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה