שאל את הרב - כללי

האם מי שלא מאמין בתחיית המתים יוכל לקום בה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכם , רציתי לשאול בעניין זה , אם האדם שנפטר היה חילוני או אפילו מסורתי (כי כך הוא נולד) ולא ידע האמין שיש תחיית המתים כי אף אחד לא סיפר לו על הדבר הזה נניח שהוא נולד בבית חילוני מסורתי אז למה שידע או יאמין אז איך הוא יקום בתחיית המתים כי כפי שידוע לי רק מי שמאמין בתחיית המתים יזכה לקום ! אז מה יהיה איתם שאלה זו מטרידה אותי בעיקר משום שאני בעלת תשובה ומשפחתי עדיין לא זכתה לגלות את האמת . ואני לא יכולה לבוא ולאמר להם זאת כי זה לא יעזור "אין נביא בעירו" מה עושים כדי שגם הם יזכו לקום בתחיית המתים

תשובה

שלום וברכה

הגאון רבי חיים מבריסק זצ"ל קבע כי בידיעת עיקרי האמונה היהודית המבוססת על שלש עשרה סעיפים שביניהם הידיעה והאמונה בתחיית המתים, גם מי ששוגג או אנוס ולפיכך לא מאמין נידון כלא מאמין, ובלשונו באידיש שאי אפשר לתרגם לעברית זה נשמע כך: "נעבעך א אפיקורוס איז אויך א אפיקורוס", ולפיכך אכן כדאי לעשות השתדלות רבה גם כלפי אלו שאינם שומרים תורה ומצוות מכל מיני סיבות שלכל הפחות יאמינו בשלש עשרה העיקרים של היהדות, ואז יהיו מובטחים לחלק בעולם הבא, אם העוונות שלהם ואי שמירת התורה בפועל נובע מסיבות שונות כמו תאווה קשיים וכו`.

ואולי תנסה לעשות מעשים בפועל להביא את המשפחה לאמונה בתחיית המתים על ידי שתשכנע אותם ללמוד על כך, ולשמוע איזה הרצאה נפלאה על הנושא עד שהאמונה בכך תחלחל אצלם, ויהיו לך אסירי תודה בזה ובבא. אולם, אפשר לקחת בחשבון דבר נוסף, שמכיון והנשמות כיום הם גלגולים מנשמות שכבר בקרו כאן בדורות קודמים, הרי הנשמה השוכנת עתה בגוף שלא מאמין בתחיית המתים תוכל לקום לתחיה בגוף קודם שכן האמינה בתחיית המתים, מאידך אלו שמאמינים בתחיית המתים גם בגלגולם השני והשלישי יזכו שכל הגופות יקומו לתחיית המתים על ידי התחלקות כוחות הנשמה, ויש בזה עוד כמה סעיפים וסעיפי סעיפים לגבי כל נידון כשלעצמו.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תחיית המתיםאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה