הלכות ומנהגים

נדרתי שלא לעשן, האם עברתי איסור?

  • ו' כסלו התשפ"א 
אא

שאלה

נדרתי נדר לא לעשן היות שזה דבר שיש לי בו מלחמה רבה וקשה לי להפסיק. אח"כ קראתי בהלכות שאתם שולחים כל יום שאסור לנדור ומי שנודר נקרא רשע מה עושים? חייבת לציין שהנדר עוזר לי ממש האם יש לי בזה איסור? תודה רבה על עזרתכם!!

תשובה

שלום רב,

אם את מצליחה לקיים את הנדר שלא לעשן כלל, לא עברת שום איסור, כי אדרבה כתוב בשלחן ערוך יורה דעה (סימן רג סעיף ו) בזה הלשון: וכן אם ירא שיתקפו יצרו ויעבור על איזו מצוה ממצוות לא תעשה או יתרשל מקיום מצות עשה, מצוה לישבע ולנדור כדי לזרז עצמו.

אמנם יש להדגיש שלכתחילה אין להשתמש בנדרים לצורך קיום מצוות, אלא כמוצא אחרון, אחרי שניסית שיטות גמילה שונות, וגם אז היה נכון יותר לעשות נדר שיהיה תקף רק לתקופה מסוימת. ומכאן ולהבא מומלץ מאוד לא לעשות שום נדר לפני שאת מתייעצת עם רב פוסק.

בהצלחה רבה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נדריםעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים