עבודה בחנות לממכר בגדים לא צנועים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב , האם מותר לי לעבוד בחנות בגדים שיש שם בגדים לא צנועים הרי זה לא ישנה את העובדה שאנשים ימשיכו לקנות שם גם אם אני יעבוד שם וגם אם לא . תוודה רבה רבה רבה! אתם עוזרים מאד!

תשובה

שלום וברכה

מרן רבי עובדיה יוסף מצדד להתיר בספרו (שו"ת יחווה דעת חלק ג סימן סז) על סמך סברא זאת: "אולם יש מקום לצדד להתיר בנידון דידן, לפי מה שנוהגות נשים רבות ללבוש חולצה עם שרוולים מתחת לשמלה שהיא בלי שרוולים (סרפן), ולפעמים גם מעל השמלה, ואם כן אין הדבר ברור כלל שנעשה איסור כל שהוא במכירת שמלה ללא שרוולים כי שמא הקונה אותה מתכוונת ללבוש מתחתיה חולצה עם שרוולים, לכן יש להקל בזה". "ורק בשמלות שיש בהן מחשוף גדול שבשום אופן אין דרך ללבוש תחתיהן לבוש צנוע, אסור למוכרן, משום לפני עור לא תתן מכשול".

וכך הוא כותב בסיכום: "מכל האמור למדנו חומר האיסור בלבישת בגדי שחץ כשמלות וחולצות ללא שרוולים, שהוא עון גדול. והמוכר בגדי פריצות כאלה עובר משום לפני עור לא תתן מכשול. ורק אם יש לתלות שתוכל להשתמש בשמלה כזאת בהיתר, כגון שתלבש מתחתיה חולצה עם שרוולים וכדומה, אפשר להתיר למכור.

ושומע לנו ישכון בטח". אולם המדובר שם הוא בבעלי החנות שרוצים למכור בגדי שחץ אם מותר להם על סמך שאם הם לא ימכרו ישנן די מקומות שאפשר לקנות שם בגדים אלו. ואכן לגבי עובדת בחנות הדבר יותר קל, אך אני לא לוקח אחריות על כך להתיר לעזור ללוקחת החפיצה בבגד באופן שלא שייכת לגביו סברתו של מרן רבי עובדיה יוסף שיהיה אפשרות ללבוש את הבגד הזה על גבי חולצה וכדומה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה