האם יש אכזריות בתורה למי שעובר עבירות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לאחרונה יצא לי לראות באינטרנט מספר סרטים בהם רואים את ההתנהגות האכזרית הקנאית של המוסלמים לאלו שלא מתנהגים לפי כללי דתם. (תליות באירן. ועוד) ברצוני לשאול. איך זה שאנו מזדעזעים כל כך ממעשים אלו, בעוד שבתנ"ך עצמו מופיעים עונשים כאלו ואחרים (כדוגמת מצוות הסקילה, חנק, שריפה באש). האם אין בעונשים כאלו משום אכזריות ברברית ופנאטית זאת ועוד. הרי גם אצל המוסלמים התנהגות זו נובעת מהאמונה הכנה והפנטית בדת שלהם. ואם כן נצדיק את האכזריות שלהם במסווה של קיום מצוה דתית תודה .

תשובה

שלום וברכה

ברור שבזמן שהיה לנו סנהדרין שדנו דיני נפשות, היה יכותלהיות מושג כזה שהרגו את החוטאים על פי הדין, ואין בכך כל זעזוע כמובן, כל שנוהגים עפ"י הוראת הבורא אין בכך חשש. איני בקי בתורתם, אבל אם עפ"י תורתם המפורשת יש להם דין מוותת לחטאים מסויימים, אין מה להזדעזע, (אע"פ שתורתם אינה אלא המצאה גרידא), אבל איני בטוח שהם נוהגים לפי הקוראן אלא זה עפ"י החלטות של כהני דת למיניהם.

הגמ` אומרת שגם בזמן שדנו מיתות בי"ד לא היו הורגים אלא לעיתים נדירות ואמרו שב"ד ההורגים אחת לע` שנה נקראת קטלנית, הזהירות המופלגת של החכמים בפסק דינם, הביא לכך שלא נהרגו כמעט אנשים מעולם.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה