מדוע אין קידוש בסעודה שלישית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב החובה בשבת לקדש על היין - בליל שבת ובהבדלה - היא מדאוריתא. . מדוע אין קידוש בסעודה שלישית המנהג רק לברך בפה"ג אבל אין - קידוש !

תשובה

שלום וברכה

שני טעמים כתבו הראשונים לכך שאין צורך לקדש על הכוס בסעודה שלישית. במחזור ויטרי (סימן קי) כתב: "מה שאנו מקדשין שני פעמים אחת ביום ואחת בלילה כנגד זכור ושמור. ומטעם זה אין אנו מקדשין בסעודה שלישית".

ואילו שאר הראשונים כתבו: "בסעודה ג` אין צריך לקדש על היין דהיינו לברך על הכוס קודם הסעודה כמו קודם סעודת שחרית, לפי שלא תקנו חכמים קידוש ביום אלא כעין קידוש שבלילה, וכמו שבלילה די בקידוש אחד אף ביום די בקידוש אחד שבשחרית".

ויצויין כי יש מן הפוסקים והמקובלים הנוטים שראוי לקדש גם בסעודה שלישית, אבל אין המנהג כדבריהם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה