האם לריב עם חבר שלא רוצה לשמוע על יהדות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב מה שלומך ראשית שלחתי לך שאלה לגבי חלום נראה לי הכותרת חלום נפלא או משהו כזה לגבי חלום בו אני מרחף עם איזשהו כסא או משהו כזה והכל ירוק... אודה לתשובתך ועכשיו לשאלה היום היה אצלי חבר מהלימודים ללמוד לקראת בחינות הקרבות ובאות ועכשיו חבר זה איך אני יגיד את זה ... אני לא יודע אם הוא מאמין או לא אבל הוא לא מוכן לשמוע על כך הוא אומר להיות אדם טוב וזהו עכשיו אני כל זורק לו מידי פעם כל מיני דברים למשל היום וכל הזמן הוא אומר לי טוב לך אני אומר לו חבוב אתה יודע את הפתרון..ץ תניח תפילין יהיה לך טוב וגם היום נקלענו ל"ויכוח" על אוכל כשר שאמרתי לו שזה חשוב והוא טען שהעיקר האדם והתחלתי להוכיח לו על ידי כל מיני דברים והרצאות ששמעתי והוא החל קצת יותר להרים את קולו(לא חס וחלילה בגלל זה אלא פשוט הוא כזה קצת עקשן)ולא רציני להכנס איתו לוויכוח כך שאמרתי לו טוב הוא אומר איש באמונתו יחיה אמרתי טוב שיחיה באמונתו וזהו א - האם בעצם אני פה לא בסדר שכן אני יכול "לריב" איתו על זה עד מחר ולהוכיח לו את האמת וזה שלא רציתי להמשיך להתווכח איתו אלא אמרתי לעצמי בלב טוב שיחשוב מה שהוא רוצה זה בעצם לא בסדר אלא הייתי צריך להתווכח איתו ב-מה לעשות בהמשך האם להמשיך "לזרוק" לו תעשה כך יהיה לך טוב או לעזוב אותו לנפשו ג- יש לציין כי כבר פעמיים אמרתי לאחרונה הכל לטובה והוכח לו!! שבאמת כך היה בשני מקרים והוא כבר אומר לי עכשיו הכל לטובה ומזכיר לי את הפעמים האחרונות אודה לתשובתך

תשובה

שלום רב

חובתינו להודיע את ערכי היהדות ולהוכיח חברים הינו רק כשיש התרשמות ותקוה שהדברים יתקבלו לטובה, באם מניחים שאין מי שמקבל עדיף לשתוק ולא לדבר, משום הכלל `מוטב שיהיה שוגג ואל יהיה מזיד`, אבל כשיש תקוה לשנות דברים הכלל המנחה הוא `הוכח תוכיח את עמיתך ולא תשא עליו חטא`. לכן אני משער שבמקרה שלך החבר עדיין לא בשל לזה בהבנה עצמית והויכוחים יכולים רק להעצים את ההתעקשות שלו.

אפשר לך לדבר אתו כעת על אמונה בבורא עולם, ועד כמה תלושה מהמציאות הסברא שהעולם נברא מעצמו, ורק אחר כך כשיפנים את הדברים תתחיל לטפטף לו על תורה מן השמים, ורק אחר כך על המשך מעשי.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה