כיצד לעשות תשובה על עברות כרת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1.אדם אשר עבר על איסור כרת כיצד ראוי לעשות תשובה. 2.עד כמה ניתן לעשות תיקון ולעלות במעלות קדושה כאשר בנשמת אדם צרוב רושם העברות והחטאים. 3. האם השאיפה האנוכית לחזות בזיו הקב"ה בעולם הבא, להתענג מקדושתו, היא שאיפה אשר ראויה להיות מכוונת האדם בדרכו לתשובה ואם כן כיצד ניתן להתחבר אליה אנא המלץ על חומרי קריאה. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

א. תשובה קלה [יחסית] על עונש כרת גילה מרן האריז"ל שאם יהיה האדם ער לילה שלם ללא שיתן תנומה לעפעפיו ויעסוק בתורה יתכפר לו על עונש כרת, וכל לילה מכפר על כרת אחד.

ב. אני מאמין שמצוות התשובה בכוחה למחוק את כל הרשמים מהעבר, ואני מקבל את דברי גדול הפוסקים שבכל הדורות רבינו הרמב"ם שכתב בהלכות תשובה שאין מזכירים שום דבר מהעבר לרשע שהרשיע הרבה אם בסופו של דבר שב בתשובה שלימה.

הרשמים שיש בזיכרון האישי נמחקות לאט לאט על ידי הסחת הדעת, בהחלט קבעו מרנן ורבנן שלא כדאי לאדם לחשוב בטאים שעברו עליו מכיון שהמתעסק עם בוץ מתטנף מעצם ההתעסקות.

ג. בהחלט כן, בדברים הגדרת נכון מאוד את דגרת התשובה העליונה ביותר הנקראת בספרים הקדושים `תשובה מאהבה`, המחשבה שאנחנו אמורים להתענג על הקב"ה היא המחייב הכי גדול לשוב אליו ולהסיר את כל המחיצות המבדילות שנוצרו כתוצאה מהחטאים.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה