הלכות ומנהגים

מותר להשתתף בסעודת ברית של נכד בתוך שנת אבל?

  • ט' סיון התש"פ 
אא

שאלה

הברית של הנכד שלי ביום ה-30 לפטירת אימי, הסעודה תתקיים בבית אימי ע"ה (בית בירושה עבור כל האחים) יתקיים בעזרת ה' סיום ש"ס משניות עד יום הברית לע"נ כיצד מותר להשתתף בברית?

אשמח לקבל תשובה למייל הברית ביום ו' הקרוב. תודה רבה
 

תשובה

שלום רב,

את יכולה להשתתף בברית כרגיל, כולל הסעודה, ובלבד שלא יהיו שם כלי נגינה.

מקורות: לפי מנהג הספרדים מותר להשתתף בשנת אבל בברית מילה אם אין כלי נגינה, יעויין חזון עובדיה אבלות חלק ב' (עמוד שנא), ומאור ישראל על הש"ס חלק א' (עמודים שכח-שכט).

וגם לפי מנהג האשכנזים שנמנעים מלהשתתף בסעודת הברית אפילו אם אין כלי נגינה, יעויין רמ"א יורה דעה (סימן שצא סעיף ב), מכל מקום בשמחת בניו ונכדיו מותר וכמו שכתב הערוך השלחן (שם סוף סעיף י).

בברכת שובע שמחות,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:ברית מילהשנת אבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים