מדוע הנשמה ירדה לעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יסלח לי כבוד הרב על השאלות הקשות ועל ההרהורים אם כי אני מנסה להבין בתום לב את העניין שקשה לי ודרוש לי העניין לחיזוק אמונתי בשם יתברך אולם מחמת בורות שואל אנוכי את כבוד הרב. 1.מדוע נברא האדם ומדוע נשמתו שהיא ניצוץ אלוהי זקוקה לרדת למטה לשם עליה. הנשמה שייכת לאל והיא חלק ממנו כמו שמוסבר בחלק מן ההרצאות. למה לה לרדת לעולם המוזר הזה פה שהוא לעיתים חשוך כל כך, הרי היא חלק מן האל הנצחי והאינסופי. למה האל הקדוש רצה להיטייב עימה אם היא כבר בעולם האור הגנוז- האם לא טוב לה שם קשה לי שאיני יודע את ייעודי בחיים. האם אנו משלמים על חטאי האדם הראשון במובן שאנו פה בגללו...שהרי אנחנו אפילו לא מתקרבים למדרגה הנעלה שלו והוא חטא ביום הראשון לבריאה...ועם ישראל חטא במעמד מתן תורה בחטא העגל...האל הרחום וחנון סולח לנו אם כי אנחנו לא מצדיקים את קיומנו... ולי אישית סליחה על הלשון הרע יש תחושה שמעגל החטאים רק מתרחב כי עבירה מובילה לעבירה... 2. האם התורה שניתנה ע"י הקב"ה למשה לא הכילה כבר חלק מן העתיד טרם התרחשות אירועים שנכללו כבר בתורה אך עדיין לא ארעו 3. מדוע אין התגלות אלוהית כמו פעם מדוע הקב"ה לא נותן לנו לבניו קרן אור בדמות נביא או נס אלוקי במובן הטהור שלו מדוע אין הוא מתגלה אלינו כדי שנוכל לשוב להתקרב אליו...קשה להיוולד למציאות מסויימת שלעיתים חסרה את המורשת והמסורת של העם היהודי ומשם להיות יהודי. רצוני לומר שהאל חסר לי בהתגלות ישירה ורוצה אני להאמין ולדבוק בו בכל לבבי נפשי ומאודי...סלח לי כבוד הרב על השאלות הקשות... אני שומע סיפורים על צדיקי העבר ועל גדולתם ומתפעל אני כל כך. הלוואי שהיו לנו יותר צדיקים בעם. תודה לך על זמנך ושוב סליחה על השאלות הקשות שבת שלום.

תשובה


שלום רב!

שאלות טובות מאוד;

במשנה מסכת אבות פרק ו: כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו - לא ברא אלא לכבודו - שנאמר; כל הנקרא בשמי - ולכבודי בראתיו - יצרתיו - אף עשיתיו - ואומר; ה' ימלוך לעולם ועד. ע"כ.
החשבון לברוא אדם, ונפיחת נשמתו בעולם הזה התחתון, הוא בשביל כבוד שמיים. יש להקדוש ב"ה מלאכים מספיק בשמיים, ולכך כבודו הוא שאנשים מגושמים בבשר ודם מעולם הזה, הם יכבדוהו.  
האמת שיש צדיקים רבים בעם ישראל גם בימינו, ולאו דווקא צדיקים מפורסמים, אלא בעלי תשובה וגרים ומסירות נפש רבה.

ודאי שהתורה הכילה כל העתיד, טרם ולפני התרחשותו, רק שאין הכול גלוי לעין לפי הפשט בתורה, ויש רמזים ודרושים וסודות, וכל העתידות, מוטמנות ומוצפנות בתורה הקדושה.

הקדוש ב"ה עתיד להתגלות שוב אלינו וכמו פעם, לפי דברי רש"י ריש שיר השירים בפסוק: ישקני מנשיקות פיהו.
רק בגלות שלנו הוא מוסתר, מפני העוונות שלנו, החוצצים ומבדילים בינינו ובינו.

גם אתה וגם אני, יכולים להתרומם ולגדול, במדרגות של צדיקים, וכמו בעבר. זה לא נגמר. גם אנחנו יכולים!

ברכה והצלחה;

יעקב משה




להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה