האם עשרת המכות היו תופעות טבע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב יש בכבלים בערוץ ניושונל גאוגרפייק סרטים שמסבירים את התנ"ך ואת עשרת המכות בצורה מדעית ומוכיחים שהסיפורים היו תופעות טבע והסיפורים בכלל שונים מהמסופר בתורה כאילו עם ישראל {התורה} פיתחו את התופעות שהרב יידע דבר זה הפיל ומפיל ומחליש המון אנשים מהאמונה בקבה ובתורה בבקשה תצילו נפשות צריך תשובות מוכחות כנגד מחכה לישועה איתי

תשובה

שלום וברכה

למי שהולך שולל אחרי תיאורים ההפוכים מההגיון האנושי לא צריך ולא יעזור תשובות מוכחות. יתכן שמדינה תהיה מותקפת בצפרדעים או בכינים, או שתסבול ממחלת הפרה המשוגעת, אבל לא יתכן שכל ההתקפות יגיעו בתזמון מדוייק מראש שמשה רבינו יגיד תשמע פרעה, מחר בבוקר יגיעו לכאן מחנות של צפרדעים, והם ישהו פה במשך השבוע הקרוב, אחר כך הם יסתלקו בשעה המדוייקת שמשה רבינו יקבע מראש, וכך חודש אחרי חודש במשך שנה אחת בלבד ארץ מצרים מותקפת כל חודש במכה אחרת, פעם צפרדעים ופעם ארבה, ללא סימנים מקדימים, רק התראה קצרה יום לפני ממשה רבינו, המתנכל לומר שכל אלו היו אירעום טבעיים שמשה רבינו ניכס לעצמו עושה צחוק מעצמו, ובז לאינטלגנציה של עצמו.

אם הנידון הוא, שזה לא נכון בכלל שמשה רבינו אמר מראש שהמכות יגיעו למצרים כפי הכתוב בתורה, הרי יש כאן הכחשה על מה שמפורש בתורה, ואם כבר הכחשה הרי קל יותר להכחיש שהמכות מעולם לא היו, ומה ההגיון לקבל את המכות שמצרים סבלה כדבר אמיתי ולתלות הכל באירעים טבעיים אחרת ממה שהתורה אומרת, אני לא מתחיל להבין את השיגעון הזה. ואיך אנשים שהם בעלי הגיון בריא שביום הם עובדים בטכניון ובכל מיני מקומות בהם צריכים להשתמש בשכל, ובלילה הם יכולים לצפות במסך המשדר טמטום גדול כל כך. אני בטוח שרק היצר הרע הוא הגורם לזה, וזהו בעצמו הוכחה ניצחת שיש כאן איזה מאבק בין האמת לבין השקר שאשרי זה שלא ישים לב לתעתעועים של היצר המתלבש בשידורי ניונשנל גראפיקס.

כך הם מתהלכים כעוורים גם במעמד קריעת ים סוף שהגיע הכל בתזמון מדוייק אחרי שהיהודים יצאו והמצרים טרם נכנסו או אז התרחש השינוי של הגאות ושפל שהטביע את כל חיל מצרים על רכבו ופרשיו, והיתה כאן בסך הכל התרחשות טבעית לחלוטין, כך או כך, אם הכתוב בתורה שמשה גרם לכך על ידי הרמת היד אינו נכון הרי למה צריך בכלל לאשר את המעמד הזה, אפשר להכחיש שזה כלל לא היה, אבל מה ההגיון לאשר חצי ולהכחיש חצי לשפינוזה הארור ולתלמידיו פתרונים. [ולא נגעתי בנקודה שמכת חושך וכדומה אינו ניתן לפירוש טבעי, העובדה ששלשה ימים היה חושך מוחלט בארץ מצרים באופן שלא יכלו אנשים לקום ולזוז, זה נתון שאי אפשר להסביר באופן טבעי בשום פנים ואופן, מצרים אינו אי שם בקוטב הדרומי, היא נמצאת לידינו, קרוב יותר לקו המשוה!].

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה