מי כתב את הזוהר ואת המסילת ישרים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. רציתי לדעת מי כתב את הזוהר הקדוש האים הקבלה היא סוג של תירגום לזוהר מי כתב את מסילת ישרים וכיצד הספר קשור אל שני הספרים הללו שאלה אישית לכבוד הרב:לעיתים קרובות יוצא לי לשמוע דברי קבלה מפי הרב מיכאל לייטמןומשהו נראה לי לא כשורה.אבקש את חוות דעתך האמיתית והכנה על הרב.ובמידה ולא אז מישהוא שמכיר את דבריו. בתודה רבה,ומצפה לתשובה יחיאב כהן.

תשובה

שלום וברכה

את הזוהר הקדוש כתבו תלמידי רבי שמעון בר יוחאי על פה מה שהם שמעו מרבם הדגול. הקבלה כוללת בראש ובראשונה את ספר הזוהר ואת הספרים הקדומים הכלולים בו כמו `ספרא דצניעותא` ועוד, ואחר כך כשעסקו חכמי ישראל בקבלה העלו את חידושיהם על גבי הכתב שהפכו גם הם להיות חלק מחוכמת הקבלה, עד שהגיע מרן האריז"ל שלמד עם אליהו הנביא את תורת הסוד באופן שעל ידו יובנו דברי הזוהר בגילוי מדהים שלא היה עד אז, ומאז עד היום ספרי האריז"ל הם עיקר חכמת הקבלה, ורק על ידם אפשר להבין את ספר הזוהר.

מסילת ישרים חיבר רבינו משה חיים לוצאטו זצ"ל שהיה כחם גדול בחכמת הקבלה ואף זכה לגילויים מדהימים מעין גילויי האריז"ל הוא היה ניצוץ מנשמת רבי עקיבא וזכה להתגלות מלאך מן השמים שהיה לומד עמו, הספר מסילת ישרים שחיבר הוא ספר מוסר שהפך לנחלת צאן ברזל, בתורת מוסר, ובו מתחילים ובו גומרים כל אלו שרוצים להתעלות בחיים מוסר ורוחניות, זה הוא השער לעובדי ה`, עם זה הוא מובן גם ללומדי פשט מכיון שהוא לא מבוסס על תורת הקבלה, אף שהיודעים בסודות התורה לומדים גם ספר מסילת ישרים על דרך קבלתו של הרמח"ל.

לייטמן, אינו חלק מכל מה שכתבתי כאן, אין לו אחיזה כל שהוא בתורת הקבלה, ואף לא בתורת משה, הוא אדם משלוחי צד הרע המעבירים מי מבני ישראל לעבור על רצון הבורא. הכת שלו מוגדר ככת מסיונרית בארגון `יד לאחים` וצריך לשמור ממנו מרחק. ומיותר לציין שהוא לא `רב` ואף לא בדרגת יהודי פשוט.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה