מהי תפילת יעלה ויבוא?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב 2.כתבתם לי תשובה לגבי ברכה על בגד חדש: על בגד חדש מברכים ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. בנוסף לכך מכוונים בבוקר בברכת `מלביש ערומים` גם על הבגד החדש. כמו כן אפשר לברך ברכת מלביש ערומים ללא שם ומלכות בשעת הלבישה. את הברכה האלו מברכים בשעת הלבישה לא ממש הבנתי מחכה להסבר 3.בקשר לשמיטה ותפילה תוכלו פשוט בבקשה להסביר לי מה מותר ומה אסור לעשות בשנת שמיטה תודה ואולי כדאי שתמחקו את זה : 4.תוכלו בבקשה לתת לי הסבר על התפילה יעלה ויבוא ישר כוח כן ירבו כמוכם בישראל ! כל הכבוד מחכה לתשובות תודה

תשובה

שלום וברכה

ב. בשעה שלובשים את הבגד דהיינו בגמר הלבישה, מברכים שהחיינו, ואחר כך אפשר לברך ברכת מלביש ערומים עם הזכרת השם, באם עדיין לא בירכו את הברכה הזאת בין ברכות השחר בבוקר [ובאם כבר בירכו את הברכה בבוקר, אפשר לברך אחרי שהחיינו ברכת מלביש ערומים בלא הזכרת השם. אם עדיין לא ברור משהו אשמח להוסיף הסבר.

ג. לא הבנתי את הקשר בין `שמיטה-ותפילה`, שאת מציינת בבת אחת. איסורי שמיטה ומצוותיה רבים הם, ובעיקרון על רגל אחת, אסור לזרוע ולנטוע, ולעשות פעולות להצמיח ולהשביח את תוצרת הארץ בשנת השמיטה. מותר לעשות רק פעולות בכדי לשמר את המצב הקיים, ולהציל מהפסד, וגם זה בהגבלות מסויימות. כמו כן, יבול פירות האילנות של שנת השביעית, מצוה מן התורה להפקיר אותם לכל העולם, ואסור לשמר את התוצרת כבשאר השנים.

אסור לסחור בפירות שביעית. אשמח להרחיב לך עוד לגבי פרטים שאת מעוניינת לדעת, כמו טיפול בעציצים ובגינה, אבל כמובן שלא אוכל לפרט במסגרת זו את כל הלכות שביעית. אם את מעוניינת ללמוד ביסודיות הלכות שביעית, פירוש תפילת יעלה ויבוא: פירושו של הרוקח יעלה.

יעלה זכרונינו למעלה. ויבוא. שמלאכים החיצונים יביאו זכרונינו לטוב. ויגיע. שמלאכים הפנימיים יגיע לפניו. ויראה. לטובה לפני הכבוד. ירצה לנו, וישמע אותנו, ויפקוד אותנו, ויזכר זכרונינו ופקדונינו וזכרון אבותינו יזכור, וזכרון משיח בן דוד עבדך ודוד עבדי נשיא להם לעולם. וזכרון ירושלים עיר קודשך החרב ושמם תזכור לרחם. וזכרון כל עמך בית ישראל לפניך ועמך כולם צדיקים, תזכור, לפליטה גדולה, לטובה תגזור. לחן בעיניך ובעיני כל. ולחסד לעשות עמנו.

ולרחמים ולחיים ולשלום ביום חג פלוני הזה. זוכרינו א`, וזכרון אבותינו ב, וזכרון משיח ג`, וזכרון ירושלים ד`, וזכרון כל עמך בית ישראל ה`, כנגד חמשה חומשים, וכנגד ד` גליות וגלות מצרים. לפליטה, לטובה, לחן, לחסד, ולרחמים, לחיים, ולשון, שבע דברים כנגד ז` ימי השבוע. זכרנו ה` אלקינו בו לטובה א`, ופקדנו בו לברכה ב`, והושיענו בו לחיים ג`, כנגד ג` אבות שיזכור לנו, וג` זכירות בפסוק וזכרתי את בריתי יעקב, וג` בריתות בפסוק. ובדבר ישועה ורחמים שתגזור, חוס עינך ורחם עלינו והושיענו כי א-ל מלך חנון ורחום אתה.

חנוכה שמח - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה