השם דניאלה ומזל תאומים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמי דניאלה ואשמח לדעת על מהותו והשפעתו וגם על מזל תאומים(ואם יש קשר בין שם האדם למזלו) תודה רבה וישר כח על פעילותכם רבת הפעלים תזכו למצוות

תשובה

שלום ןברכה

דן אותך ה` במידת א-ל שהוא מידת הרחמים ככתוב חסד א-ל כל היום. מזל תאומיםמזל תאומים לאן אתם ממהרים "המליך אות ז` בהילוך וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם תאומים בעולם וסיוון בשנה וטחול בנפש זכר ונקבה" (ספר היצירה). מרתקים, ברי שיח מעולים ומשעשעים, נחמד להיות במחיצתם. יש להם קלות מחשבה ויכולת לנתר מנושא לנושא בזריזות מדהימה, דבר שהופך אותם לשליטים הבלתי מעורערים בכל כינוס חברתי.

הקלילות הזאת נושאת כמובן גם צד שלילי- הם מעט שטחיים, רדודים, מסוג האנשים שיודעים מעט על כל דבר אך בצורה בלתי מעמיקה. הקלילות הרבה שבה הם מסוגלים לתמרן מילים ומושגים גם עושה אותם הפכפכים במידה מסוימת. הנאמנות שלהם לעמדה מסוימת נתונה בעירבון מוגבל מכיוון שהם מסוגלים על נקלה להחליף דעה ואף לנמק מעבר חד זה בטיעונים הגונים. קצת יותר קביעות לא הייתה מזיקה לבני מזל זה, בלי ערכים מוצקים הם יותר מדי תלושים.

חשוב שיבינו שלא על כל נושא בעולם ניתן לרפרף ולדלג, יש גם דברים שצריך להתחייב להם בצורה מוחלטת. התאומים לעיתים חשים כמו משקיפי או"ם- בתמונה אבל לא צד בעניין. זה לא תמיד הולך כך. ללא מחויבות קשה לפתח מערכת יחסית זוגית עמוקה, יש גם דברים רציניים בחיים. כדאי לו לעבוד על מידת הסבלנות החסרה לו כל כך. להתרגל לעשות דברים בצורה יסודית יותר ולא לסמוך תמיד על הכישרון שיחפה על העדר ההשקעה אלא לפתח יכולת ריכוז ממושכת יותר.

היכולת החברתית הגבוה של התאומים תועיל לו מאוד, הוא אינו טיפוס שרוכש עצמו הרבה שונאים, אדרבה הוא יודע איך להחליק עניינים ולדלג הלאה אבל אסור לקלילות הזאת להפוך לשטחיות. לעיתים העובדה שאיננו רבים עם פלוני נובעת מכך שאנחנו מזלזלים בו ולא חושבים שהוא שווה את המאמץ. התאומים יצטרך כפי שנראה להשקיע מאמץ מיוחד כדי שלא להפוך בעצמו ל"תאום שטחי".

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה