האם ימותו לאחר תחיית המתים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. יש לי 5 שאלות ואשמח אם תענה לי עליהם בפירוט כי זה חשוב לי מאוד 1.כשיהייה תחיית המתים בעולם הזה אחר כך כל אדם ימות וישוב לעפרו 2.אם כן כמה זמן נחייה עד שנמות 3.ולאן הנשמה תלך לאחר מכן 4.ושזוכים לחיי נצח באיזה עולם זה יקרה בעולם שלנו 5.לגברים תיהייה את ההנאה של לימוד התורה, ומה לנשים תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

כך פירשו חז"ל (מסכת סנהדרין דף צב עמוד א) : "תנא דבי אליהו: צדיקים שעתיד הקדוש ברוך הוא להחיותם אינן חוזרים לעפר, שנאמר (ישעיהו ד) והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו כל הכתוב לחיים בירושלים, מה קדוש לעולם קיים - אף הם לעולם קיימין". ויתקיים מה שנאמר `בלע המוות לנצח ומחה ה` דמעה מעל כל פנים`, וכך כתב רבינו סעדיה געון בתשובתו המפורסמת על ענייני התחיה (ספר האמונות והדעות מאמר ז): "השאלה השניה, הימותו אחר כן ואשיב, כי לא ימותו, אבל מעתיקים אותם מימות המשיח אל נעימות העולם הבא. ובזה ארז"ל מתים שהקב"ה עתיד להחיותם, שוב אינן חוזרים לעפרן".

ובספרים מבואר שבאמצעות סעודת המשיח והמאכלים הרוחניים שיאכלו אז, יתעלה הגוף מגשמיות לרוחניות, ובכך יעברו מהעולם הגשמי הנוכחי לעבר העולם הבא הרוחני, שאין לנו בו מושג ממשי. הזמן שיהיה בין תחיית המתים לעולם הבא, תלוי בזמן ביאת המשיח, תחילת תהליך המעבר לעולם הבא תתרחש לכמה דעות בעוד כ233 שנה. האנשים והנשים יתענגו בהתבוננות באלוקות, ביחוד הבורא, ובהשגות נבואיות השוים לנשים כמו לאנשים, וככתוב (יואל ג א) ונבאו בניכם ובנותיכם וכו`, וגודל התענוג שיש לנביא בעת הנבואה מבוארת בהרבה מקומות בספרי הנביאים.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה