מה עושים עם הכוס השבורה של החופה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

חברתי נשואה מספר שנים ושואלת מה לעשות עם הכוס השבורה של החתונה-עליה שמרה והיא נמצאת בביתה

תשובה

שלום וברכה

הגאון רבי שם טוב גאגין זצ"ל בספרו כתר שם טוב (עמוד תרכ) מביא ששמע מזקני ירושלים שמנהג ארץ ישראל הוא לקבור או לשמור שברי הכוס בשמירה מעליא, או להשליכו בבתי החורבות. וראיתי בהערות הגאון רבי חנוך העניך טשארנאטשפקי זצ"ל אב"ד גאלין לספר שולחן העזר (הנדפס בסוף חלק ב עמוד קלז) שכתב וז"ל:

"המנהג במדינתינו לשבר הכוס קודם קריאת הכתובה, והשמש מניח כוס של זכוכית מיוחדת תחת רגל ימינו של החתן והחתן משברו, ואז העם או העדים אומרים "זו אות" או "זה אות", ומעולם תמהתי על מה נרמז זאת, וגם המנהג אשר הקרובות או אמה של הכלה לוקחים חלק התחתון של הכוס אשר על פי רוב נשאר שלם, ומדקדקין בזה הרבה שלא ישאר שם, וכמדומה לי שאומרים איזה טעמים לזה אשר קשה לתשמיש ועוד ענינים אחרים, ועיין בתרגום יונתן (דברים כד ו) ובפירוש יונתן (שם), ועיין עוד בבעלי התוספות על הפסוק והוא ימשל בך, והמבין יבין ודי למבין" עכ"ל.

בהצלחה - מנשה ישראל


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים