דרך ארץ קדמה לתורה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לצוות הרבנים באתר הידברות. אני גרה באזור מודיעין ואני עובדת באזור בני ברק - ליד גהה, אני נוסעת כל יום באוטובוס שמגיע ממודיעין עילית(אין לי אוטובוס אחר) אני חילונית, וכאשר אני עולה לאוטובוס אני מכסה את עצמי. אתמול עליתי באוטובוס מצומת גהה לכיוון צומת שילת, ובעודי עולה במדרגות איש בשנות ה50 פונה לעברי ואומר לי שעולים רק אנשים צנועים, לא התיחסתי לדבריו כדי לא ליצור עימות, המשכתי בדרכי והתיישבתי באמצע האוטובוס ליד אשה כמובן. אני רואה שהאיש מחפש צעיף להביא לי ומסתבר שהוא לא מצא. הוא שוב פונה אלי, והפעם בצורה מטורפת, והתחיל לקלל שאני בהמה וכל מיני קללות אחרות, אני הפעם פניתי אליו בחזרה וביקשתי שיעזוב אותי לנפשי, והוא לא עשה זאת. ואז התחילה מהומה באוטובוס של צעקות מצדו, וקללות והתבטאויות שבאמת שלא נדע, ולמזלי היה בחור דתי חרדי שקפץ מסוף האוטובוס והגן עלי, והתחילה מהומה גדולה יותר, הבחור הדתי מסתבר שהוא חוזר בתשובה והוא התחיל לצעוק עליו שיתרחק ממני, ושהוא לא יודע על מה הוא מדבר, כי הוא בעצמו היה במקום שלי. אני רוצה להגיד שהוא ממש הגן עלי בגופו שלא יתקרב אלי, אני ביקשתי לרדת מהאוטובוס, הייתה שם אישה דתיה חוזרת בתשובה גם כן, ואמרה לי שאני לא יורדת, ויש לו בעיה אם הוא מתנהג ככה, לא כולם כאלה. כמובן שהמהומות לא נפסקו רק אחרי שירדתי מהאוטובוס(בצומת שילת). קודם כל לא יצא לי להודות לאותו בחור שעזר לי כי הוא היה עסוק בלשמור עלי שלא יגיע לכיוון שלי, אני לא יודעת מה היה קורה במידה והוא לא היה. תודה לך!. אני רוצה להגיד לכם מי שקורא את המכתב, במקרה, בעלי חוזר בתשובה, כשהתחתננו הוא היה חילוני, אנחנו נשואים שלוש שנים, אני עדיין חילונית. אני מציעה שקודם כל בן אדם ילמד דרך ארץ, ואח"כ תורה, ברור לי שיש כאלה ואחרים בכל זרם אבל זה כל כך כואב כי אני חיה בדילמה הזאת כל יום, והנה הגיע איש שגרם לי להבין שוב, שזה לא משנה אם אתה חילוני או דתי, קודם כל תעבוד על המידות שלך. ולאותו אדם אני רוצה להגיד, שבמשנה כתוב המלבין פני חברו ברבים גם אם יש בידו תורה ומצוות ומעשים טובים אין לו חלק לעולם הבא. אני מאחלת לו שיתחרט על מעשיו (בשבילו), אני החלטתי כעת שאני לא הופכת להיות כמו אותו בן אדם, יכולתי להזמין משטרה ולהגיש תלונה, אני פשוט מרחמת על אנשים כמהו שחושבים שאלוהים שייך רק להם. אז אני סולחת לו על התנהגותו (אני רק מקווה שלא ילמדו ממנו), ועכשיו לשאלתי, האם הרבנים מעודדים דברים מהסוג הזה למה אין רבנים מרצים ומסבירים איך לקבל את האחר וקודם כל לעבוד על המידות אני כנראה אמשיך לסלוד מהדת בשל התדמית, אבל זה עניני, ההבדל בינינו, שאני מכבדת ומקבל את האחר, אני רק מקווה שכל מי שקורא את המכתב שלי ילמד מזה, גם חילוני וגם דתי, אל תשפוט בן אדם בגלל המראה שלו, שיהיה לכם שבת שלום.

תשובה

שלום לך

אני מזדהה עם כל מילה, רק הערה קטנה, הרבנים באמת שוללים השכם והערב התנהגויות מהסוג הזה, זהו חילול השם שאין לו מחילה גם על ידי תשובה, כולנו סובלים מחמומי המח הקיימים במחנה, שבהחלט לא התורה הביאה אותם לזה, גם אם היו נמצאים במחנה אחר הם היו מתנהגים במופרעות ובהשתוללות, ואכן אני מקוה יחד עימך שישוב מדרכו הרעה.

ראיה לכך שהיהדות מוקיעה בבירור אנשים כאלו תמצאי מכך שהמכתב שלך אלינו נשלח כעת למערכות העיתונים של היהדות החרדית, ואני מקוה שהמכתב תעשה את ההד הנכון, להוקיע את אנשי הרעה מבינינו. אני משער שהרוב בציבור הנוסעים היו לצידך, הלא כן.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה