מהו סדר קריאת שניים מקרא ואחד תרגום.?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד איך לקרוא 2 מקרא ואחד תרגום פעמיים פסוק ואז אונקלוס פעם מקרא, פעם אונקלוס ואח"כ כל הקטע זה משנה מתי ללמוד את זה בשבוע מה עדיף אונקלוס או רש"י תודה רבה !!!

תשובה

שלום וברכה

יש לומר קודם פעמיים מקרא ואח"כ תרגום . ושלוש מנהגים בדבר יש שאומרים פסוק פסוק ויש האומרים פרשה פרשה ומפסיקים כשיש ס`- סתומה או פ`- פתוחה. ויש נוהגים להעביר את כל הסידרה כולה פעמים מקרא ואח"כ את התרגום, ותנהג איך שהנהגו אבותיך ואם לא ידוע לך תנהג איך שתבחר. ויש להעביר את הסידרא ביום שישי, אך אם אין מספיקים ביום שישי, יכולים להקדים לאמצע השבוע. ואם לא הספקת כל השבוע יכולים להעביר בשבת ולהקדים ככל האפשר, לכתחילה לפני סעודת הערב, ואם לא הספקת יש להקדימה לסעודת הבוקר, ואם גם זה לא הספקת לפחות לפני קריאת התורה במנחה.

ויכולים להשלים עד יום ראשון בערב וי"א עד יום ג` בערב, ויש אומרים עד שמחת תורה. והנה בשולחן ערוך מובא לקרוא את שניהם את אונקלוס ואת רש"י, כי התרגום התקבל למשה מסיני ורש"י מפרש את הפסוקים היטיב, ואם אי אפשר שניהם, כתבו הפוסקים שרש"י עדיף אך זאת בתנאי שלומד הוא היטיב את פי` רש"י אך אם הלימוד הוא לא מספיק חזק, עדיף לקרוא את התרגום.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה