הלכות ומנהגים

אם הילד הראשון נולד בניתוח קיסרי, האם עושים פדיון הבן לילד השני שנולד בלידה רגילה?

  • י"א אלול התשע"ט 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שאלה שעניינה אותי..
אם בן שנולד אפילו ראשון בלידה קיסרית לא עושים לי פדיון כי הוא לא נולד בלידה רגילה אלא בניתוח קיסרי. לו יצוייר שנולד בן שני והוא כן נולד בלידה רגילה, הוא כן כביכול היה פטר רחם אז לו כן עושים פדיון?
תודה רבה

תשובה

שלום רב,

גם הבן השני שנולד בלידה רגילה פטור מפדיון הבן.

מקורות: כן פסק השלחן ערוך יורה דעה (סימן שה סעיף כד) יוצא דופן והנולד אחריו כדרכו, שניהם פטורין, הראשון מפני שלא יצא מהרחם, והשני מפני שקדמו אחר. וההסבר הוא כמו שהביא הט"ז (סק"כ) מהגמרא בבכורות (דף מז עמוד ב) משום שאף על גב דאותו אחר לא פטר רחם, מכל מקום כיון שזה הנולד אחריו לא הוה בכור לנחלה, דהא לאו ראשית אונו הוא, לא הוי נמי בכור לכהן, דבכור לדבר אחד דהיינו לרחם ולא לולדות לא הוה בכור.

בברכה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:פדיון הבןלידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים