האם הדת זו המצאה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם הדת היא המצאה ואלוקים כי היה קשה בלי האמונה, עם האמונה מרגישים רגועים וחיים חיי שלווה, ובנוסף חוששים שמא לא יהיה המשך לאחר החיים ולכן החליטו להמציא את אלוקים

תשובה

שלום לך

הנה האלוקים שברא את העולם הוא דבר ברור ולא המצאה של מישהו, אין דרך אחרת להבין את היקום לא זה שהיה מי שברא את הכול, והסביר לך היות שהאמת היא רק אחת, יש לנו שני אפשרויות בהסברת הבריאה אשר סביבנו, או שהעולם נברא ע"י מישהו, או שנברא מעצמו, אין אפשרות נוספת כמובן.ולכן מאחר שהאפשרות שהעולם נברא מעצמו אינה ריאלית כלל, וכי באדם נברא מעצמו, איך נברא האדם מושלם עם ידים רגליים, לב מוח כבד, מעצמו, והאדם מביא ילדים כדמותו ממש, ללא שינוי, כבר אלפי שנים.

מכונה פשוטה מכך בהרבה, לא היית מסכימה שהיא נבראה מעצמה, ואם אומר לך שהמחשב שאני משתמש בו נוצר מעצמו כמה היית לועגת לי, ברור שיצירה מורכבת שכזו, אינה נוצרת מעצמה. ולכן ברור שיש בורא. לנו היהודים אין צורך בכל הוכחה כזאת כי ה` נגלה אל אבותינו, אל שישים ריבוא איש מלבד טף ונשים, וכוכלם ראו את הבורא, כמבואר בפסוק אתה הראית לדעת שה` הוא האלוקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד.

ראו הם בעיניהם שאין עוד כוח בעולם לבד מהבורא, והם מסרו זאת לבניהם ובניהם לבניהם עד דורינו אנו. וכן עניין שיעבוד מצריים הוכח היסטורית ולכן אמיתות התורה היא ההוכחה המוחצת שיש אלוקים שנתן את התורה, ובחר בנו שנהיה אנחנו עבדים לו ונקים ת כל מצוותיו אשרינו שזכינו להיות קרובים אל ה` אלוקינו המשגיח על כל מעשינו, ורוצה רק בטובתינו, ועניין החיים שלאחר המוות מלבד שהדבר מבואר בתורה, כמבואר ברמב"ן פרשת אחרי מות .

הדבר מוכח כיום למעלה מכל ספק ע"י מיליונים רבים שחוו את הרגשת המוות קליני, וכן ע"י סיאנסים וכדו` כל שאין כלל ספק לאדם חכם באמיתות הדבר. l ועל כן מה טוב לנו לשמור את מצות ה`, וללכת בדרכיו ולדבוק בתורה הקדושה.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה