שיר השירים סגולה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מדוע שיר השירים נחשב לסגולה וצריך לאומרו 40 יום בכותל למה דווקא אומרים את שיר השירים ולא משהו אחר

תשובה

שלום

תפילה תמיד רצויה, על אחת כמה וכמה כשמשתפכים בתפילה אצל הכותל המערבי שמשם לא זזה שכינה מעולם. יש האומרים כי תפילה מסויימת הנאמרת במשך ארבעים יום זה אחרי זה ברצף יש בכוחה לחולל ניסים ונפלאות. קצת ממעלות שיר השירים מדברי חז"ל: שיר השירים אשר לשלמה – הוא השיר הנעלה על כל השירים אשר נאמר להקב"ה מאת עדתו ועינו כנסת ישראל, אמר רבי עקיבא לא היה העולם כדאי כיום שניתן בו שיר השירים לישראל שכל הכתובים קדש ושיר השירים קודש קדשים, אמר ר` אלעזר בן עזריה למה הדבר דומה למלך שנטל סאה חטים ונתנה לנחתום אמר לו הוצא לי כך וכך סולת כך וכך סובין כך וכך מורסן וסלית לי מתוכה גלוסקא אחת מנופה ומעולה כך כל הכתובים קדש ושיר השירים קדש קדשים שכולו יראת שמים וקיבול עול מלכותו".

יום שנתגלה שיר זה בארץ, באותו יום באה שלמות בכל. באותו יום ירדה שכינה על הארץ. שבחו של השיר הזה, שהוא כללה של כל התורה כולה, כללם של מעשי בראשית, כללו של סוד האבות הקדושים, כל מה שעבר בגלות מצרים, ואיך שיצאו ממצרים, ושירת הים, וכללן של עשרת הדברות והברית אשר כרת ה` עם ישראל בחורב, וכיצד שהלכו ישראל במדבר עד שנכנסו לארץ ובנו בית הבחירה.

כללו של הכתר משמו הקדוש והנעלה באהבה ושמחה. כלל של כל גלויותיהם של ישראל בין העמים וגאולתם, ותחיית המתים עד היום שכולו שבת לה`; מה שהיה ומה שהוה ומה שעתיד להיות בסוף הימים, ביום השביעי שהוא שבת לה` - כל הדברים האלה כאן, בשיר השירים: לפיכך שנינו: כל המוציא פסוק משיר השירים ואומרו בבית משתה היין, התורה חוגרת שק ועולה לפני הקדוש ברוך הוא וקובלת לפניו: עשאוני בניך שחוק בבית משתיהם! וכו`.

משום כך חיב אדם להזהר, ועל כל מילה ומילה משיר השירים צריך לעטר עטרה בראשו קודם שיאמרנה: בשעה ששלמה המלך גִּלה לעולם את שיר השירים, נפסקה מן העולם זוהמת הנחש הקדמוני שהטיל באדם וחוה: בזוהר חדש מבואר כי רבי עקיבא היה בוכה מאד כשקרא שיר השירים, באשר ידע היכן הדברים מגיעים. ומכיון שהשיר הזה היא שיא הדביקות בהקב"ה הוא מסוגל לכל ישועה, כי המרגיש באמת דבק ובטל להקב"ה, כל הבעיות והמפריעים בטלים ומבוטלים, ומשם שורש לכל הישועות.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה