מה לעשות כשהבעל לא רוצה לחזור בתשובה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך כבוד הרב, הנני בחורה בת 30 שחזרה בתשובה ברוך השם לפני שנה וחצי (התעוררתי סוף סוף). העניין הוא- הנני נשואה ואמא לשתי ילדות קטנות ,מצד אחד מזל על ההתעוררות המוקדמת מצד שני אני בתוך זוגיות כבר 8 שנים עם בעל חילוני עם נגיעות לדת (מגיע מבית שומר מסורת ) אך בכל זאת מכיר את העולם החילוני בלבד .חיינו כך 8 שנים ,ברוך ה` לא היו בעיות בזוגיות ולא עם הילדים נפל בחלקי וזכיתי בגבר מיוחד מאוד שעונה על כל הציפיות שלי וכיום שאני יודעת מהי הדת הוא תכתיב מובהק לגבר הדתי (צנוע,עוזר בלי סוף,נותן שפע של אהבה לי ולילדים,חרוץ ,צוכשר מאוד בעבודתו כל מה שאישה רוצה) ובכן לדעתו הדת היא אכן מדהימה והוא באמת מאוד מעריך אותי ואת הדרך שלפתע הכנסתי לחיינו בבית הוא תומך בי והכנסנו את הבנות כבר השנה למסגרות דתיות ישנה שמירת שבת במשפחה כבר הרבה זמן והא כביכול נקלע לשם מחוסר ברירה כי כבר הבת בת ה6 שואלת שאלות ומעירה לו על כך שהוא מדליק אור או מחלל בדרכים שונות ,בעקבות זאת הוא גם שומר שבת ,אך הקושי שלו בהתחברות לכך אני מרגישה שהוא עושה את הכול על מנת לרצות אותנו אבל בתוכו קשה לו מאוד ,כמו כל אדם מן השורה הוא שואל למה אני יחזור בתשובה החיים שלי טובים יפים ,אין שום עיקולים בדרך עבודה פרנסה אישה וילדים ברוך ה` מה את רוצה מחייאני אומרת לו שעליו להודות רק על כך ולהתחיל במשהו ,אבל אז מתעוררים ויכוחים שלא היו ביננו כלל . אני מבקשת טיפים כיצד לגרום לו להכנס לכך , אני רוצה שזה יהיה מתוך אהבה ולא מתוך אילוץ ,אני מנסה בדרכים שלי ואף פעם לא ניסיתי בכוח או בעקשנות אחרת לא הייתי מגיעה לכך היום . (גב היינו בסדנאות ערכים -נהנה מאוד אך לא יותר ) המון תודה .

תשובה

שלום וברכה

כמה עלייך להודות להקב"ה, אשר נתן לך בעל אוהד ומתחשב, המוכן לשמור מצוות, ולכבדך. אין הרבה אשר זכו לכך, ורוב השאלות המגיעות אלי בעניין זה הם על רקע התנכלות הבעל, ולא שהבעל אכן מוכן לעשות הכל למענך ולמען הילדים.

ב. הנה צודקת את שזה שהכל הולך טוב בחיים, זוהי סיבה להודות למי שנותן לנו את כל הטוב, ולעשות את רצונו, ומהכרת הטוב לבורא עולם, על אשר חייכם ב"ה טובים, מוטלת החובה על כל אדם לשמור מצוותיו ולקיים את רצון הבורא.

זאת ועוד, האדם המאמין היודע שאנו כאן בפרוזדור, ואין כאן עיקר החיים, אלא לאחר מלאת שנותינו, נבוא לעולם הבא שאין בו אכילה ושתיה, אלא כל סיפוקינו יהיה לפי המעשים הטובים אשר סיגלנו בעולם הזה, ומי שלא זכה לקיים מצוות בעולם הזה יהיה רעב וצמא, ללא מזון.

כי המצוות אשר אנו מקימים כיום בעולם הזה, הם המזון אשר נאכל, והכסות אשר נלבש בעולם הבא, ומי שלא טרח בעולם הזה מה יאכל בעולם הבא. וכמו שכל אדם עושה לעצמו פנסיה ומוריד משכרו, כדי שיהיה לו למחיה בעת זקנה, על אחת כמה וכמה שיכין האדם מזון לחיי הנצח בעולם הבא. אם קשה לך לומר דברים אלו, יכולה את לספר לילדייך את עניינים אלו, ולהריך הרבה בדבר, בעת אשר גם בעלך ישמע, ובטוחני שהדברים יכנסו באוזניו, ובעז"ה לאט לאט יקיים מצוות בהכרה, ולא רק בהכרח.

עוד יש לך לדעת את אשר כתבו רבותינו, כי בקיום המצוות האדם מתקדש, וכמו שאנו אומרים `אשר קדשנו במצוותיו` ועל כן היות ובעלך מקיים מצוות, בוודאי הדבר ישפיע על נשמתו, ולאט לאט יכנסו הדברים בלבבו ויבין את נחיצות המצוות, ואמרו רבותינו אחר הפעולות נמשכות הלבבות,דהיינו שע"י מעשי האדם נהפך גם נפשו לטובה. ויכולה את להתפלל בכל עת להקב"ה שיאיר את לבבו של בעלך, ויקרבהו איליו. זמו מיוחד לכך הוא בשעת הדלקת נרות שבת, שעת רצון גדולה היא. ויהי רצון שה` ישמע את תפילתך ויחזיר את כולנו איליו באהבה.

בברכה ובהערכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה