ברית לבני הגוי, מותר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואי לאישה גויה ולנו 2 בנים בגלל הליכים בירוקרטיים המדינה אינה מאפשרת לאשתי להתגייר כרגע. בכל אופן רציתי לעשות לבני ברית ועלתה התנגדות צפויה מאנשי הדת בארץ.. לפי מיטב הבנתי צוונו ע"י השם לפי ספר בראשית..לעשות ברית לכל זכרי ביתנו גם ואני מקצין ילדי מיקנה כסף, עבדיך,וכל זכרי ביתך ללא קשר ליהדותם. האם וכיצד ילדיי יהיו פעם יהודים האם לא מחובתי כיהודי לימול אותם האם יהדותם של ילדיי תלוייה רק באמם היש גיל מסויים שיוכלו לבחור בכל אופן בביתנו אנו שומרים על כשרות ושבת ככל היהודים.

תשובה

שלום

אכן, הילדים שלך הם גויים לכל דבר, כמו האם, כך קבע בורא העולם כי היהדות תלויה באמא ולא באבא. מצוות מילה הוא רק ליהודים או לעבדים של יהודים, אם תרצה, בהסכמת הילדים של בת הזוג - [שאינה בת זוג], לקנות את הילדים שיהיו עבדים שלך אכן תתחייב למול אותם מדין עבדים של יהודי, אבל נדמה לי שכיום קניית עבדים הוא מעשה מחוץ לחוק הבינלאומי ולכן יש לפקפק על תוקף הקנין שיהיה לך בילדים האלה.

ילדיך יהיו יהודים רק אם יחליטו על כך עצמאית כשיגדלו שברצונם להתגייר, כמו כן אפשר לאמא לגייר אותם גם בקטנותם יחד עמה. בכל אופן, עד שהבנים ואמם יתגיירו, הרי שאם יש לך השפעה עליהם עליך להקפיד [כיהודי שומר שבת] שרק אתה תשמור את השבת כהלכתה, ואילו האשה והילדים יחללו את השבת על ידי מלאכה אחת לכל הפחות, -הדלקת גפרור וכדומה, כי לפי ההלכה מי שמוגדר כגוי אסור לו לשמור שבת. כשרות הם יכולים לשמור, כרצונכם.

והנני מסיים במה שלא שאלת, עד שהאשה לא מתגיירת אסור לך לגור עמה תחת קורת גג אחד אפי` יום אחד. וכל קיום יחסי אישות עם הגויה הוא חטא חמור ונורא שהעונש עליה היא כרת. ה` ישמור. והנני מתפלל שלא תיכשל עוד - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה