שמירת שבת בסיסיה שאינה דתית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, שמי שירן ויש לי בעיה. בשנה האחרונה ברוך השם התחלתי להתחזק. אני באה מבית חילוני ולא שומרי מצוות. אינני מדליקה אש בשבת אך לצערי משפחתי כן. בארוחות שבת אני נאלצת לאכול אוכל שנעשה בשבת ולא בחימום של פלטה. אינני יודעת מה לעשות. שאלתי רבנית מה לעשות והיא ענתה לי- מכיוון שאני בת 20 וחיה עם הוריי כיבוד של אב ואם חשוב מעל לכל. הוריי לא מקשיבים לי בנושא הדת ולא מוכנים לבוא לקראתי. מה עליי לעשות אשמח לתשובה ב"ה.

תשובה

שלום וברכה

שמחתי לקרוא כי התחלת להתחזק והתחלת אכן במצווה החשובה שבחשובות, שמירת שבת, אשרייך!!! המשיכי להתחזק, יותר ויותר, וקבלי עלייך שמירת שבת אופן מלא, כי כל זמן שאת פוסחת על שני הסעיפים אף אחד לא יתחשב בך, אך כאשר תשמרי שבת באופן מוחלט ומלא, בטוחני שהתייחסי עלייך בהתאם. ואם תרצי עוד עזרה והכוונה בענין שמירת שבת, אשמח לעמוד לימינך ולעזרך ככל אשר אוכל.

והנה אכן אסור לאכול, מאכל שהתבשל בשבת, ואם תסבירי להם בעדינות שאת אינך אוכלת מאכלים אלו יאפשרו לך אי"ה להשאיר לך אוכל מחומם בפלטה, ואם לא ירשו לך, תעשי שביתה בעדינות, ואיכלי רק מאכלים לא מבושלים בלי להתלונן, ואי"ה הם לא יפריעו לך יותר.

ואין זה נכון שמותר לעבור איסורים כדי לכבד הורים, אם כי יש לשמור מכל משמר שלא לפגוע בהם ולא להפריע להם בדרכם. אך ברור לי הדבר שאם תשמרי שבת, בצורה מליאה, הם לא יפריעו לך יותר. ושוב אשמח לעזור לך ולעמוד לימינך ככל שידרש. בהערכה רבה חיזקי ואמצי!!!

המשיכי בדרכך הטובה בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה