לא מצליח להתחזק בצבא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני בחור כבן 19 וחצי משרת בצה"ל בחטיבת גבעתי. נציין שאני אדם מאוד מאוד מאמין. כבר למעלה משנתיים וחצי שאני רוצה להתחזק ולחזור בתשובה אך מרגיש שמשהו חוסם אותי ואיני יודע מהו. בתקופה זו של הצבא אני מרגיש שאני לא יכול וגם לא בדיוק רוצה להחזור בתשובה, משום שאין לי בצבא את כל האוירה המיוחדת וכל ההתלהבות וההשתוקקות לתיקון שלי פשוט אין לי את זה, (אני חוזר פעם בשובעיים הביתה בדר"כ) ואני תמיד אומר שזה יבוא לי רק כאשתחרר בעזרת השם...אך ללא קשר לזה אני הולך להמון שיעורים כשיוצא לי,יש לי חברה מסורתית כבר למעלה משנתיים שגם עוזרת לי,אני כל הזמן רואה סרטים מתוך האתר שלכם (אחלה סרטים המשיכו כך) אך למרות כל זאת אני לא מצליח ליישם את כל מה אשני שומע,אני מקבל אותם הם באמת דברי חוכמה ואמת אך גם כשאני מנסה לקיים אותם אני בקושי מצליח... הדעה שלי בעניין הצבא היא שבזמן שירותי הצבאי אני רוצה להתחזק בדברים בסיסיים ו"קטנים" כביכול כמו שמירת כשרות יותר,שבת,תהילים,ברכות על האוכל וכד` ורק כשאני אשתחרר אני יחזור בעזרת השם בתשובה שלמה. מה עצתך בנושא,איך יוצאים מזה. אבקש מכם בבקשה לשלוח לי את תשובתכם גם במייל. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

לא הבנתי את דבריך במחילה מכבודך, הדברים הקטנים אשר עליהם אתה מדבר, הם עיקרי היהדות, ודברים נכבדים הם, והאדם השומר את כל המצוות האלו, הרי הוא שומר תורה ומצוות, במלא מובן המילה. ולא הבנתי מהו עיקר התשובה שעליה אתה מדבר. התחזק בדברים שמנית, בצבא. והמששך בכך כל ימי חייך, וטוב לך בעולם הזה ובעולם הבא.

אם לא הבנתי נכון את דבריך, ויש לך מה להוסיף, ולהאיר אודה לך מאוד. חזק ואמץ, ושה` ישמור אותך. בהצלחה לשניכם בהתחזקות בעבודת הבורא בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה