האם מותר להתפלל אל המזוזה והתהילים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב! אני יושן כשמתחת לכרית שלי נמצאים 2 ספרי תהילים... כדי שה` ישמור עלי ושיהיה למזל. בעבר היה לי מעין קמעה קטן שגם הוא היה מתחת לכרית עד שהוא נאבד לי השאילה שלי היא למעשה 2 שאלות... דבר ראשון אני מוצא את עצמי הרבה פעמים לפני דברים חשובים או בזמנים קשים עומד ומתפלל למזוזה או לספר תהילים ואני כאילו מנסה לדבר אל ה` אבל אני משתמש באמצעים אלו כדי להגיע אליו הבעיה שאני מרגיש כאילו בטעות אני עושה את העבירה החמורה ביותר שהיא עבודת אלילים כי אני מוצא עצמי מבקש דברים ובקשות מהספר תהילים או מהמזוזה והייתי עושה זאת גם עם הקמע שלי. אז הייתי רוצה לדעת אם זה בסדר מה שאני עושה או שזה מעשה נורא כל כך כמו שאני מרגיש לפעמים כאילו אני למעשה מעריץ את הספר כי אני מבקש כביכול ממנו דברים למרות שאני מתכוון אך ורק לה`. והחלק השני של השאלה- שמעתי סיפורים גדולים ורבים על ספרי תהילים והרבה אני נוהג ללכת איתם עלי כדי שה` ישמור עלי אבל לפעמים שיוצא שהם נופלים או שהם בכיס האחורי ואני יושב עליהם אני מרגיש כאילו עשיתי עבירה נוראה שפגעתי בספר הקדוש. אני מבקש תשובה בעניינים אלו כי אני באמת לא יודע מה לעשות כי יכול להיות שבמשך שנים אני מנסה לבקש דברים מה` ואני בטעות עושה את העבירה החמורה ביותר אז הייתי רוצה עזרה בנושא. תודה מראש...

תשובה

שלום שינה על כרית שמתחתיו נמצא ספר תהילים אסור בהחלט, [יש סגולה למקשה ללדת להניח ספר קודש מסויים מתחת לכרית כדי שתלד במהרה, אולם אין ללמוד ממקרה זה למקום אחר כמובן].

שימת יד על המזוזה ובאותו העת להתפלל תפילה מותרת ואף מומלצת בכמה מהספרים הק`. לא ראוי לשים תהילים בכיס אחורי. אדם המקבל על עצמו לקיים את כל אשר ידע וילמד, אינו צריך לפחד ממה שעשה בעבר, הקב"ה מוחל וסולח, אתמול היה יום כיפור, לך אכול בשמחה לחמך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה