מהו מקומה של האישה בחיי הזוגיות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך כבוד הרב.. כשנפקחו עיני בכיתי ונקרע ליבי על עוונותי הרבים..על כך שגילתי כמה כפויית טובה הייתי לה` יתברחך.. אבל ברוך ה` זכיתי להיות בעלת תשובה ולחזור בי ממידותי הרעות.. "דודי שלח ידו מן החור ומעי המו עליו.." אלוקי עשה עימי חסד ואיני יכולה לתאר את אהבתי הגדולה אל יתברך שמו.. אך יש שאלות..שאלות רבות.. אני הולכת להרצאות ומחפשת לאגור כמה שיותר מידע שיעזור לי בהמשך חיי וגם כרגע <אני בת 17 עוד חודשיים בעזרת ה`> לקחתי על עצמי צניעות והכל מתוך הבנה שכל המצוות שהקב"ה ציווה אותנו הם לטובתנו! ואיך אני יצור קטן שכמוני יכפור ברצונו של צור העולמים..איך אני אחשוב שאני יודעת יותר ממנו..והבנתי שה` נוהג בנו בגינוני מלכות ושמחתי במצוותי שנצתוותי..אבל יש משו שאני לא מבינה..אם אומרים שרק כאשר גבר ואישה נשאים הם הופכים לנשמה אחת אז למה אומרים שלא טוב להרבות שיחה עם האישה?זה לא טוב בכל מצב? או שאם הם מדברים דברי תורה והוא מלמד אותה דברים שהוא למד אז זה בסדר? מה האישה צריכה לעשות בחיי המשפחה? להביא ילדים ולגדל אותם??זהו?<לא שאני חלילה ממעיטה בערך זה אני מצפה בכליון עינים לגדל את ילדי בדרך ארץ של תורה ומצוות בעז"ה> אני לא מבינה את זה וזה דבר שקצת קשה לי איתו.. כי לצערי ולשמחתי<יסורים מכפרים> באה ממשפחה שלא בדיוק מבינה בערכה של אהבה.. לא קיבלתי אהבה ולא זכיתי לראות אהבה וכבוד בין הוריי.. דבר שכואב לי מאוד.. והדבר הזה גרם לי להגיד לעצמי שאני אעשה הכל בשביל להקים משפחה טובה יותר בעזרת ה`..מבוססת על אהבה וכבוד..רציתי לכבד את בעלי הכי שבעולם ושזה יהיה הדדי..אבל כל רגע שהבעל נמצא עם האישה זה ביטול תורה... כנראה שזה קצת מתנגש עם החלום שלי..שמעתי את הסיפור על רבי עקיבא ואישתו..שהוא הלך ללמוד 12 שנה ושחזר אפילו לא נכנס לבית להגיד לה שלום כי שמע שהיא מאשרת לו ללכת לעוד 12 שנה.. האמת ?ואני מקווה שאני לא כופרת בה` יתברח שאני אומרת את זה .. דבר זה נשמע לי הזוי! הרי רגע, בשביל מה הקדוש ברוך הוא הנחיל לנו את תורתו?? הלא בשביל שנלמד ונביא את זה לידי ביטוי? אם אדם לומד 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בלי סוף אז הוא לא בדיוק יכול לבצע כיבוד אב ואם.. הוא לא יכול לעשות מצוות צדקה.. הוא לא יוכל לאהוב את אישתו כגופו ולכבדה יותר מגופו כי הוא בכלל לא רואה אותה והוא לא יכול להחזיר אנשים בתשובה!! הוא דואג נטו לעצמו!!ואיך יתכן איפוא שהוא יזכה לקום בתחיית המתים ואנשים אחרים לא..??? אני יודעת שתוכל לעזור לי הרי כולכם שלחיו של הקב"ה נשלחתם לעורר אותנו קשי העורף.. הודה לך אם תוכל להחזיר תשובה מהר.. שבוע טוב ושנה טובה שתיהיה לכל עם ישראל אמן שני

תשובה

שלום וברכה

שמחתי מאוד לקרא את דברייך שזכית להתקרב לבורא עולם , בגיל כ"כ צעיר. אשרייך!! אין כל פגם בשאלת שאלות להיפך ככל אשר תוסיפו לשאול, כך תחכימו יותר, ותהיי יותר חזקה באמונתך. ולענין שאלותייך.

א. אין האשה והגבר נהיים נשמה אחת,בשעת הנישואים. אלא ארבעים יום קודם יצירת הוולד, מכריזים בשמים בת פלוני לפלוני. והיינו שה` לוקח שני חלקים מנשמה אחת, ומכריז שחלק הזכר מנשמה זו, יוולד לפלוני, וחלק הנקיבה אצל פלוני.

ב. מה שמרו בשנה שאסור להרבות שיחה עם האשה, הכונה לימי נדתה דווקא, דהיינו משעת תחילת המחזור, עד לטבילתה . שאז אין להרבות, בדברי אהבה וחיבה, כדי שלא יבואו לידי חטא. אך בכל שאר הזמנים ישוחחו ביניהם ככל הצורך ותרבה ביניהם אהבה ואחוה.

בענין תפקידה של האשה, מומלץ מאוד לקרוא את תשובתו של הרב מנשה ישראל באתרינו מדור-זוגיות תחת הכותרת מעמד האשה- שלא עשני אשה ובטוחני שהדברים יתחוורו לך היטיב. ולענין אשתו של ר` עקיבא הנה ר"ע כיבדה מאוד כשחזר לאחר עשרים וארבע שנים ואמר לתלמידיו שכל התורה שלהם שלה היא. ומה שלא נכנס לביתו הוא מפני שהכיר את נפשה של אשתו שמעדיפה שלא יכנס לביתו כי ידע שאין ברצונה שיפסיק מלימודו אפי` לא לאמירת שלום וכידוע שכל לימודו היה בזכותה ובדרבונה.

ראוי לציון כי דמותו של רבי עקיבא בעניין הזה אינו דבר שהובאה בגמ` כדבר הראוי לחיקוי, אדרבא, זהו הנהגה ראוייה לאדם העומד בשיא הפסגה של עם ישראל, שאז אשתו תופסת אף היא מעמד אחר לגמרי. ואברכך שתזכי לשנה טובה ומתוקה ותזכי להמשיך בדרך התורה כרצונך הטוב ולבנות בית נאמן בישראל -בבא היום- המבוסס על אימון וכבוד הדדי כאות נפשך.

המברך בכל לב בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה