מנין שדברי חכמים הם אמת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני רוצה להציג דבר כזה: הנושא: חכמים, כלומר, רבנים. לי אישית יש אמונת חכמים- אני מאמינה ברבנים שהם שליחים של הקב"ה. עכשיו- אני רוצה לספר על שני מקרים ששמעתי עליהם: *** דודי עובד בתחנת דלק- הוא בנאדם דתי- ניגש אליו אדם ושאל אותו: מניין לך שכל דברי הבן איש חי הם אמת? מי אמר שהוא כתב את הספרים הללו? מי קבע שהוא שליח של הקב"ה? מה עושה רב לשליח של הקב"ה? דודי ניסה לענות לו- והתחיל לתהות בעצמו. *** יש לי בן דוד שלומד בבית ספר חילוני, המורה שלו לתנ"ך הסבירה להם משהו על רש"י- ובן דוד, שלומד מדי פעם רש"י וגמרא עם בני דודים אחרים דתיים, אמר לה: רש"י לא מתכווןלזה, הוא מתכוון למשהו אחר- המורה שלו ענתה לו- תשמע, רש"י לא היה שם... למה לנו להסתמך על דברי רש"י? עכשיו- אני מאוד מאוד אשמח לקבל על השאלות הללו תשובות בהקדם האפשי. גם בדוא"ל- או לחלופין- בטלפון: 03- 9025306 תודה רבה, תזכו למצוות, הודיה.

תשובה

שלום וברכה!

כל דברי רש"י וכנ"ל הבן איש חי בנוים על דברי הגמרא והפוסקים, אשר נמסרו ממשה ליהושע ומיהושע לזקנים וכו` עד דורינו אנו,ואין לפקפק כלל על דבריהם שנתקלו במסורה מדור דור עד למשה רבינו שקיבל הכל מפי הגבורה, ואם הרב דומה למלאך ה` יבקשו תורה מפיהו, והכונה היא אם הרב ירא שמים, אשר כל דרכיו הם רק בלתי לה` לבדו, ורואים אנחנו שרוב בני ישראל היראים מודים בצדקתו וביושר דרכיו, יבקשו תורה מפיהו, והוא הנשלח אלינו מאת ה, להורותינו את הדרך אשר נלך בה, ולא יטוש ה` עמו ביד אנשים שאינם ראויים לכך, וישראל אם אינם נביאים בני נביאים הם.

וידע הקב"ה שיפלו ספיקות במרוצת הדורות, כדת מה לעשות, והורה לנו בפרשת שופטים ובאת אל השופט אשר יהיה בימים ההם וגו` ועשית ככל אשר יורוך לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל(ע"כ) ונוהגת מצוה זו בכל דור, להשמע לדברי חכמים שבדור, וכפי הכרעותיהם מחוייבים אנחנו לנהוג, כאשר נצטוינו.

בכ"ר בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה