לצאת עם בחור חילוני שמוכן להתחזק?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, שמי סיון ואני בת 23 אני דתיה ובאה מבית דתי... לפני כמה חודשים הכרתי בחור חילוני מדהים. והתחלנו לצאת. אנחנו חברים כבר כמעט 3 חודשים.להורים שלי זה לא נראה ומאוד מפריע, והם אומרים לי שאני צריכה להפרד ממנו ולהכיר מישהו דתי. על מנת שאני אתחתן והקים בית דתי בישראל. חברי אומר שהוא מוכן להתחזק אבל לאט לאט... ואמא שלי אומרת שאין זמן "ללאט לאט" שלו... מה אני עושה??? אני אשמח עם תעזרו לי.

תשובה

שלום וברכה !

יש אכן לבדוק האם חברך רוצה לחזור בתשובה באמת ובתמים, או שהכל הוא עושה בשביל לזכות בך. אם רצונו האמיתי הוא לחזור בתשובה,משום הכרתו באמת בדרך התורה יש מקום להמשיך לשמור על קשר אתו עד שיחזור בתשובה שלימה, בקבלת עול מצוות באופן מלא, ותוכלי להנשא לו בבטחה. אך אם כל רצונו הוא בך, ואין תשובתו אלא מהשפה ולחוץ ללא תוכן אמיתי כלל, עלייך לנתק את הקשר אתו, ולא להגרר להרפתקאה שלא תוכלי לצאת ממנה.

אל לך לשכוח שהנישואין אינם ענין רגעי אלא הוא ענין נצחי, וכל דורותיך תלויים בכך, ובהחלטה אחת נמהרת,הסיכוים רבים שבניך לא ינהגו כמותך, וילעגו לכל הקדוש והיקר לך, ואז כבר יהיה מאוחר מאוד. זאת לבד מהחיכוכים הרבים אשר יהיו בינך לבן זוגך אשר יהרסו כל חלקה טובה בחיי הנישואין. וע"כ תשקלי את צעדייך היטיב, ובשכר עמידת בנסיון זה, ה` ינחך בדרך אמת, ותזכי לזיווג הגון ירא ה`, נעים הליכות, ובעל מדות.

בכבוד רב בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה