האם גבר יכול להתגלגל בגוף של אשה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב: הסתכלתי בשאלות אצלכם באתר וקראתי שנשמה של גבר לא יכולה להתגלגל בגוף של אשה ראיתי את את הסרטו של הרב זמיר כהן חיים אחרי המוות ושם הוא סיפר על בחורה שלא האמינה בהיפנוזה והיא היתה במופע של איפנוזה והמהפנט היפנט אותה וקולה היתעבה לקולו של גבר וכו.... איך זה שהנשמה של הגבר התגלגלה בגוף האשה???

תשובה

שלום

כך כתבתי בעבר בעניין הזה: יש מחכמי הקבלה הסבורים שהדבר לא יתכן, וראה ספר הריקאנטי (דברים כב ה) [לרבי מנחם ריקנטי, נולד באיטליה בערך בשנת 1250 לספירה] שכתב, וזה לשונו: "טעם לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה, פשטו ידוע, אמנם על דרך הקבלה ...גם הנה רמז לסוד העיבור, ורמז רמז מופלא שלא יתחלפו נשמת זכר ונקבה בגלגול, כענין שלא עשני אשה, והבן זה".

אולם הדעה העיקרית הוא דעת מרן האר"י ז"ל שכתב בספרו שער הגלגולים (הקדמה ט) בזה הלשון: "גם דע, כי לפעמים יתגלגל האיש בגוף נקבה, לסבת איזה עון, כמו משכב זכור וכיוצא בו". ואכן הסיפור שציינת הוא קצת הוכחה לדברי האריז"ל, אולם יתכן ששם לא היה גלגול ממש אלא `עיבור נשמה` שזה מושג אחר, ויתכן שנשמה של גבר יכולה להתעבר בגוף אשה לכל הדעות, גם לדעת אלו שלא שייך גלגול זכר בגוף נקבה.

בכבוד רב - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה