ההורים מכבידים עלי בחיי הנישואים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הרב שלום רב! אני שואלת אותך את השאלה ובוכה פשוט קשה לי התחתנתי לפני כשלושה חודשים ומאז אני רק בוכה וסובלת אמא שלי היא יקרה לי הכי בעולם אבל כמה שהיא יקרה לי ככה היא גם מקשה עלי את החיים הרב כל הזמן היא מחפשת אותי כל הזמן היא באה עלי בטענות על בעלי (דוגמא הלכנו לים כל המשפחה ישבנו ובעלי ביקש ממני שהוא רוצה שתיה אז אמרתי לאמא שלי כדי לכפות עליו אמרתי לה שאני רעבה ושאני קונה לי לאכול ובאמת קניתי לי לאכול ואכלתי כדי שהיא תראה וקניתי לבעלי שתיה אז היא רבה איתי למה הלכת איתו היית שולחת אותו לבד ) היא כל הזמן נפגעת שאני הולכת עם בעלי אבל זה בעלי והיא אומרת לי שאני אוהבת רק אותו, והיא כועסת למה הוא לא מתקשר אליה לשאול לשלומה כשהיא לא מרגישה טוב כי הוא בא לבקר אותה כל הזמן היא מחפשת אותנו והיא גם מעליבה אותי שבעלי בחור פשוט והוא דוחה הרב ההורים שלי לא דתיים הם מסורתיים ואני התחזקתי והתחתנתי אבל אני ממש סובלת קשה לי לבוא לבקר את אמא שלי הרבה כי בעלי כועס הוא גם רוצה יחס ממני אני אשתו ומצד שני אמא שלי כועסת קשה לי היא לא נותת לי אפשרות לבנות בית משלי אני יודעת שהיא עושה את זה כי היא אוהבת אותי והיא רגילה שאני נתתי לה הכל אבל עכשיו יש לי בעל ואני צריכה לתת גם לו הגעתי למצב שבעלי כועס שאין לו כביסות בבית כי אני כל הזמן אצל אמא שלי ואני לא עושה כביסות בבית אבל אם אני מסבירה לאמא שלי היא כועסת, וקשה לי אני מחולקת לשניהם ומה עם עצמי אני בצער עמוק אין לי כוחות אני כלה ואני מיואשת כל היום בוכה אני עובדת גם עם המשפחה שלי וזה ממש קשה לי בתקופה הזו אני שכירה של אבא שלי, הרב אבדו כוחותי נמאס לי לבכות נמאס לי לחיות בצער רע לי אני מיואשת מהחיים

תשובה

שלום

מזל טוב לנישואים, ה` יעזור שיהיו לכם הרבה אושר ועושר בחיים שרק עתה התחלתם. הבעיה שאת מתארת מוכרת לצערנו מאוד מאוד, אמהות הרבה מרגישות וחשות תסכול נפשי אחרי נישואי הבן או הבת, מהרגשה שמישהו גונב מהם את הבן או הבת. את צריכה להבין ולהחליט שני דברים.

א. שהחיים הארוכים והמאושרים שלך ימשיכו עם הבעל האוהב והאהוב, יותר מאשר עם האימא, ולכן את באמת צריכה להקדים את בעלך לפני ההורים, וככתוב בתורה "על כן יעזוב האדם את אביו ואת אמו ודבק באשתו", ואותו הדבר בנוגע לאשה שעליה להעדיף ולתגבר את הקשר שלה עם בעלה אף על חשבון הקשר עם האימא.

 ב. מה שאמך `עומדת` לך בצומת, ומנסה להפריע לך, אינו נובע משנאה אלא מאהבה יתירה ומהחשש שמישהו גונב ממנה את הבת האהובה, ולכן אין לנתק חס ושלום את הקשר עם ההורים, שהרי חובת הכרת הטוב על כל מה שעשו לך הוא חובה תמידית ונצחית.

 ונכון שצריך כאילו `לרקוד על שני חתונות`, מצד אחד לכבד את הבעל ולהמשיך בחיזוק הקשר דווקא עמו, ומצד שני לא לפגוע באמא, וצריך לנווט ולהתהלך בין הטיפות ולנסות לא להירטב.

אולם ברור שהטיפול בבית שלך, קודם לביקורים אצל אימך, ואני מבטיח לך שהקשיים האלו יתפוגגו מעט מעט, כשאימך תראה שהחיים שלך עם בעלך מצליחים, ומה גם כשתביאי אתו ילדים לעולם, היא תכיר שאת ובעלך מביאים לה נחת ואושר בחיים, והיא עוד תעמוד לצידכם.

 בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה