ניחוש בעזרת מפתח - כפרה על זה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לרב מנשה ישראל בקשר לשאלה עם בישיבה. אני הייתי בן 14 וחודשיים שראיתי את הסרט סיאנסים בצבא המדבר על שתי אנשים שעשו סיאנסים בצבא וחזרו בתשובה וזיכו את הרבים.מה שעשו בישיבה בעזרת הנשים זה לא היה סיאנס עם הלוח אותיות והכוס ונרות וכו`... זה שתי ילדים שלוקחים ספר בדר"כ תנ"ך מחזיקים אותו עם מפתח שואלים שאלה ומזיזים את התנ"ך וזה נראה בתת מודע שהתנ"ך זז לבד. אני אמרתי לאחד הילדים שישאל האם אני יצליח במבחן? לא החזקתי את המפתח הרב שלמה אבינר אומר שהכל שקר והבל וזה לא סיאנס אלא אמונה תפלה!! אני אחרי שראיתי את זה חשבתי שזה קשור לנשמות ורחות ופחדתי שיקרה לי משהו, שאלתי את אחד הילדים מהשיכבה מעל מה צריך לעשות כדי לכפר?כי הפחידו אותי שאני חייב כרת וזה נשמות של נביאים וה` כועס על מישעושה את זה. הוא אמר לי שאני צריך לקרוא תקון הכללי זה מכפר על "הסיאנס"! לא ידעתי מה זה תיקון הכללי זכרתי שראיתי את זה בבית כנסת, הלכתי קראתי תיקון הכללי בסוף קראתי גם את התפילה של רבינו נתן והיה כתוב על הוצאת ז"ל שזה בורא מזיקים, הייתי בכיתה ח` ועוד לא דיברו איתנו על זה! פחדתי מהסיאנס וגם הבנתי שכל הפעמים שהוצאתי ז"ל זה אסור וצריך עכשיו לכפר? התחלתי ללכת למקוה ולהתפלל בנץ ושמעתי דרשות של הרב דינאל זר למבוגרים בנושא קדושת האדם וז"ל למרות שהדרשות האלה מפחידות אותי בגלל חומרת הפגם! לאחר כמה זמן חברים בכיתה גם עשו את הדבר הזה עם התנ"ך ואמרו לי שזה אמונה תפלה והדבר היחיד שזה אסור שזה ביזיון לתנ"ך!! בקיצור התחלתי לחשוב כל המן על הנושא הזה. רציתי לדעת האם זה קשור לתיקון הכללי? האם אני צריך לכפר? האם ללכת לדרשות? האם זה באמת קשור לרוחות או שסתם פחדתי מזה? אם הרב יכול רק לא להשמתמש בעונשים מפחידים מידי כמו שנתן בשאלה הקודמת.

תשובה

שלום

ובכן, עשיתי כמה שיעורים בנושא הסיאנסים והמסתעף בחודש האחרון, העניין עם התנ"ך הוא שטות גמור, [יש כאן איזה הטעייה ועירוב מושגים מהמקובל מהגאון מוילנא ושאר צדיקים, שהיו לוקחים עצה מן התורה על פי המבואר במדרשים, על ידי שלקחו ספר תנ"ך על עניין חשוב שהיו צריכים להחליט לגביו, והיו פותחים בלי כוונה מסויימת, וכשהסתכלו בראש הדף שנפתח היו מוצאים תשובה לשאלה שהיה להם, ואם לא נמצא בדף שנפתח היו מוצאים את התשובה עד שלש דפים אחרי]. לדעתי, אתה צריך להודות להקב"ה שהזמין לך את העניין עם התנ"ך, שהרי על ידי כך הכרת במושג של האיסור להוציא ז"ל, וכמובן שהפסק עם זה, ויפה שעה אחת קודם.

 אין צורך להיכנס לתסביכים על מה שעבר, העבר אין, והעתיד לפניך, התנהג כרגיל, אין צורך לכפר על עניין השטותי של התנ"ך, כמו כן אין צורך להפליג בתיקונים על מה שעשית בטרם נודע לך שיש במעשיך חטא כל שהוא, אל תחשוב על זה כלל, תתחזק בלימוד התורה ובמעשים טובים, חייך לבני אדם וחייך לעצמך, תאכל טוב תשתה טוב, תלמד טוב, ועשה רצון ה`.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה