איך יש לגוים מוות קליני?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמעתי כמה הרצאות על מוות קליני ושמעתי מגויים שמספרים חוויות דומות כמו היהודים אז רציתי לשאול איך זה יכול להיות?? האם הם עוברים את התהליך של היהודים של שכר ועונש? כי ליהודי יש נשמה אלוקית ואני חושב שזה תהליך אחר האם זה כתוב בספריי המקובלים כל התשובות לשאלות האלו??

תשובה

שלום

 ובכן, גם לגויים ישנו נפש מעולם העשיה הרוחני, שהיא חוזרת למקור שלה, וכמובן שבכדי שהנפש הזאת תחזור למקומה היא נותנת את הדין על מה שהיא עשתה בחייה, ובאם צריך זיכוך היא מקבלת את העונש הראוי לה, ומבואר בתלמוד (יבמות מח ב) ובפירוש רש"י (שם) שנשפות הגויים נידונות אחרי מיתתם על מה שלא קיימו בחייהם שע מצוות בני נח, והן נענשות על כך.

בתלמוד (גיטין נז א) מסופר שאונקלוס הגר לפני שנתגייר העלה באוב את דודו טיטוס הרשע מחריבו של הבית השני וטיטוס סיפר לו בדיוק העונש שהוא נידון בו בעולם שאחרי המוות, כמו כן העלה את בלעם הרשע באוב, ואמר שהוא נידון על רשעותו בדבר נורא ואיום המפורט שם, ואם כן ברור שיש חיים אחרי החיים גם לגויים.

 אלו הגויים שזכו לקיים שבע מצוות בני נח בחייהם, נפשותיהם אכן זוכות למעלה מסויימת בעולם הבא [כמו שכתב הרמב"ם], אולם בדרגה הרבה יותר נמוכה מנשמות היהודים ששורשם מהעולמות הכי עליונות.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה