האם לספר לבת הזוג על העבר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני בחור בשנות ה-20 לחיי ולאחרונה התחלתי בתהליך של חזרה בתשובה בעבר ביצעתי משכב זכר למשך תקופה ארוכה אך לא בצורה קבועה מתוך סקרנות ורדיפה אחרי תאווה (למרות שאני נמשך לנשים, דווקא עם נשים לא היו לי יחסים מלאים) רציתי לדעת איך זה ישפיע עלי בנושא קשר זוגי וחתונה, אני לא מרגיש בכנוח לא לספר דברים לבת הזוג (שתהיה בקרוב בעזרת ה`) כי הרי הבסיס הוא אמונה בין בני הזוג מה קורה מבחינת ההלכה? הבנתי שאפשר לעשות תשובה על כך אבל מה בנוגע לבת הזוג? יש חובה לספר לה? וגם אם אפשר שלא, מה קורה כאשר אני מרגיש שאני חייב לומר רק את האמת? אני לא מכיר נשים דתיות, זה משהו שמשנה? או שזה רלוונטי לגבי כל אחת באופן שונה? יש העדפות מסויימות דווקא לגבר שלא ביצע את העבירה הזו? תודה על התשובה

תשובה

שלום

מבחינת ההלכה, אם אינך חולה בהעדפת זכרים, עליך להעלים את העניין מבת זוגך, ולהתאפק בכל הכוחות מלדבר על כך עם בת זוגך. ברור שיש העדפה למי שלא נכשל בחטא זה, וזה גורם גם לדחייה לא קלה אם היא תדע על העבר שלך.

כמובן שכל זה רק אם חזרת לגמרי בתשובה על חטא נורא ואיום זה [ואפשר לחזור בתשובה על חטא זה כמו על כל החטאים], ואתה בטוח בעצמך שלא תשוב לחטא זה לעולם, כי אם עדיין לא ברור לך אם תעשה כך בעתיד, זה יהיה גניבת דעת באם תשתדך עם נערה דתיה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה