כיצד להתנהל בפגישות שידוכים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני מרגיש שאין לי שמץ של מושג כיצד לקדם את תהליך ההיכרויות שלי. אני מחפש בת זוג למטרת נישואין ואני בדרך כלל אחרי פגישה ראשונה הבחורה נפרדת ממני. עכשיו אני מרגיש שאין לי מושג איך להמשיך בתהליך השידוכים. אני לא יודע כמה זמן אמורות הפגישות להימשך, כיצד לסיים פגישה שמתנהלת היטב, אלו שאלות כדאי לשאול בפגישה ומי צריך להוביל את השיחה, האם עלינו לדון בתוכניות שלנו לשנה הקרובה ולעתיד הקרוב? אם זה לא עולה בשיחה, האם כדאי להעלות את הנושא בכל זאת? מתי וכיצד כדאי לתת לבחורה מחמאות? כיצד אפשר לדעת מתי לסיים פגישה - לפעמים קשה לדעת אם היא נהנית או לא חלק מהשאלות האלה ממש טיפשיות, אבל הייתי רוצה קצת מידע, ואני מעריך מאוד את דעתכם

תשובה

שלום

לא אוכל לחדש לך הרבה, אולם פטור בלא כלום אי אפשר. ובכן, הפגישה היא דו שיח בכדי להכיר את הצד האחר, אם יש לך הרצאה מעניינת על כל נושא שהוא, זה לא הזמן ולא המקום הנכון.

השתדל בזמן המפגש בעיקר להקשיב לבחורה, ולהבין מה עומד מאחרי דבריה, להבחין את התגובה שלה למה שאינו עומד בקנה אחד עם דעותיה הקדומות. אל תדבר בפגישה על פוליטיקה וכדומה, יש לתת לשיחה לזרון בכיוון של השאיפות על חייך, ועל סוג המשפחה שברצונך להקים, אולם אל תנסה כלל לחקור אותה, או לתת לה הרגשה כאילו אתה חוקר אותה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה