הלכות ומנהגים

סתימה בביוב בדירה שכורה

  • כ' אדר ב' התשע"ט 
אא

שאלה

שלום, אנחנו גרים ביחידת דיור שכורה , נכנסנו לפני 3 שבועות(בעלת הוילה משכירה את הוילה והיחידה מאדם אחר- כך שהיא גם שוכרת). אתמול כשלא הינו בבית השכן שממול ראה שיש הצפה בביוב ומיהר להתקשר לבעל הדירה האמיתי. בעל הדירה הגיע והתעצבן על בעלת הדירה וחייב אותה לשלם 400 שקל כיוון שהיה שם מגבונים וקיסמי אוזנים.היום בעלת הדירה התקשרה אלי לומר לי שלמרות שהיא לא הודיעה מראש על כך שהביאו בעל מקצוע, והיא טוענת שהביוב שייך רק לי ולא לוילה שלה (דבר שאינו נכון) היא מבקשת שמן הראוי שנשלם לה חצי מהסכום כיוון שהנזק נגרם מאיתנו. אנחנו אנשים שומרי מצוות וגם בעלת הדירה. למעט נייר טואלאט אולי פעם ב השלכנו מגבונים.. השאלה שלי האם אני אמורה להתחלק בסכום על אף שהבעיה נגרמה מכל הוילה ולמרות שהיא לא הודיעה לי על כך מראש?

תשובה

שלום וברכה

עיקר השאלה היא מה גרם לסתימה והאם יש לכם חלק בסתימה. אם באמת יש בכם קצת אשמה או אפילו ספק אשמה, ראוי לשלם את החלק שלכם.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:אשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים