מדוע בעלי חיים סובלים?<<<

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, לא מזמן שמעתי הרצאה על משמעות של סבל בעולם ובהרצאה הזאת היה מדובר על סבל האנושי. רציתי לשאול, למה יש סבל בקרב בעלי חיים? למה יש בעלי חיים שחלק גדול מהחיים סובלים (מרעב, מחלות ומהתעללות (ניסויים על בעלי חיים)) ויש בעלי חיים שלא סובלים או סובלים פחות? תודה ושבת שלום

תשובה

שלום רב

עם שברור לנו מעל כל ספק שכל מה שעושה הקב"ה בעולמו הוא הצדק הכי נעלה שרק שייך, אלא שלפעמים צריך להאמין בכך אף שלכאו` רואים דברים לא מובנים. מ"מ יש כמה ביאורים על זה מחכמי הקבלה, שאחד מהם אעתיק בזה, והוא כי ברוב בעלי החיים מגולגלים נשמות בני אדם מדורות קודמים שלא שמרו את דרך ה`, וכך הוא עונש הגלגול למי שהרבה לחטוא שקודם הוא בא בגלגול של דומם [אבן וכדומה] ורק אח"כ על ידי הצער הוא מתעלה לגלגול של צומח, ואחר כך מתעלה לגלגול של בעל חי, ורק אחר כך זוכה לבוא בגלגול של אדם ולתקן את אשר עיווה, ואף להכין לעצמו מקום בעולם הבא על ידי מעשיו הטובים, ומשכך מידת הדין חלה גם על בעלי חיים שבהם מצוייות נשמות החייבות לעבור את היסורים האלו בכדי להזדכך.

גם ידוע ממחקרים שונים, שאין דרגת הסבל אצל בעלי חיים כמו אצל בני אדם, ויש הרבה מבעלי החיים שאינן מרגישות סבל כלל. [גם בבני אדם קיימת מחלה נדירה הבא כתוצאה מפגם גנטי הגורם לכך שעצבי הסבל והכאב אינן מתפקדות, והסבל והכאב כלל לא מורגש אצל החולה].

שנהיה כולנו בריאים ושלמים ועושים את המוטל עלינו -

מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה