הלכות ומנהגים

כיבוד אב ואם ומלחמה ביצר

  • כ"ז חשון התשע"ט 
אא

שאלה

אהלן אני בעל תשובה ,אני גר עם ההורים בן 26 וחצי ויצר הרע מנסה להכשיל אותי בזה ,רובץ עליי כל עת,במה זה מתבטא,בתשובות חצופות על כוונה טובה של ההורים לדאוג לקיבתי ,השאלה שעולה לי האם עדיף להמשיך לגורמאיתם או לצאת מהבית לגור בדירה ליד שיש ברשותנו ובכך להפחית המפגשים,ידוע לנו כי כאשר אחד מאבותינ מחילה שנשכח ממני שמו הקדוש מתבלבל בין יצחק ליעקב למד תורה רחוק מאביו בעצם לא יכל לקיים את מצוות כיבוד אב ואם,אנא אבקש תוכחה מועילה והכי נכונה לעבודת ה'

תשובה

שלום וברכ

אם אתה עובד על עצמך כעת ומנסה לשמור את עצמך מחוצפה וכו' הרי שאתה יכול להמשיך ולגור עם ההורים ולומר להם שאתה עובד על עצמך ואתה מבקש מראש את בליחתם למקרה של חוצפה או מילה לא נכונה.

אולם אם אתה לא כרגע באפשרות של התגברות עצמית וההורים לא ייעלבו מכך שאתה עוזב את הבית הרי שהינך יכול לעזוב את הבית וללכת לגור בנפרד ורק לבוא לבקר מפעם לפעם

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:כיבוד הוריםשלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים