הלכות ומנהגים

חשד בגניבה

  • כ"ו תשרי התשע"ט
אא

שאלה

אמא שלי חושדת באחד הילדים שלי שלקח כסף לאחי אציין שהבן שלי בן 14 אכן היה בחדרו האישי של אחי ושהה שם לסירוגין עם דלת החדר סגורה נגע בחפציו האישיים של אחי.
פניתי לבן שלי ואמרתי לו שנעלם כסף לאחי ושאמא שלי ואחי לאחר חיפושים מתמשכים של הכסף שואלים אם יש מצב שלקחת הכסף מבקשים שתחזיר.
כמובן שהילד הגיב בצורה קשה וטוען שלא לקח והתקשר לאימי בכעס ואמר לה שהיא עושה טעות שחושדת בו והוא מוכן ללכת לבית הכנסת איתה ולפתוח ספר תורה ולהשבע שלא נגע בכסף וגם שאין לו בעיה שתיקח אותו לתחנת המשטרה למכונת אמת.
אמרתי לו שהם חושבים כך בגלל שכל הזמן היית בחדרו האישי שלו וגם נגעת בחפצים האישיים שלו בארון (שאגב הכסף היה שם)וכמה וכמה פעמים אני חוזרת ואומרת לא להכנס לחדרים האישיים של אחיי ובטח ובטח לא לגעת בחפצים האישיים שלהם ללא רשות וגם לא לסגור את דלת החדר וזה לגטימי שיחשבו כך ושאני מבקשת ממנו באופן אישי שאם והיה וקרה שנכשלת בכך שלקחת הכסף אני מבקשת שתחזיר כמובן ששוב הגיב בצורה קשה והחל להגיד משפטים שאני ואמא שלי שחושדים בו לוקים בגופינו השם ישמור לא יודעת מה לעשות( יכול להיות שעשיתי טעות שפניתי אליו לפני שהתייעצתי איתכם אבל זה כבר נעשה) אמרתי לו שירגע שיש פה סיטואציה לא נעימה מצד אחד אחי מצד שני הבן שלי.
והבהרתי לו שחושבים דווקא בו שלקח בגלל שהיה כל הזמן בחדר ועוד פתחת הארון ללא רשות ונגעת בחפצים האישיים שלו וגם היו פעמים שסגרת את דלת החדר אחריך.
אני נמצאת בין הפטיש לסדן לא יודעת מה לעשות האמת שאמרתי לו שאם מתעקש שלא לקח אז בע"ה בורא עולם יוציא לאור את הדברים.
מה עלי לעשות??????
איך אני סוגרת את הדברים מול המשפחה שלי ומול הילד שלי???

תשובה

שלום וברכה

את צריכה כעת לחזק אותו ולתת אימון מלא בבן שלך כרגע ולומר לו שאין לך ספק שאם הוא אומר שהוא לא לקח הרי שברור לך שהוא לא לקח. תשאלי אותו אם יש לו דרך חכמה איך להסביר להם שאין כל מקום לחשוד בו ומה הוא מציע איך אפשר למצוא את הגנב, אבל את מצידך יודעת בוודאות שהוא ילד צדיק ויש לך אימון מלא בו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חינוךשקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה