ספקות באמונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בן 22 וסובל הרבה וממש לא מבין למה בזמן האחרון חזרתי בתשובה בזכות הרצאות של צוות הידברות אני מאמין שיש בורא לעולם הבנתי שהתורה משמים והטענה שהשם הוא טוב ומיטיב להטיב ניחמה אותי. כי זה אומר שהסבל שלי הוא לטובתי. אפילו שאני לא מבין איך בזמן האחרון עולות בראשי מחשבות שאולי השם הוא לא טוב אולי הוא יצר אותנו סתם והוא משלה אותנו אני יודע שהמחשבה הזאת קצת טיפשית אבל היא פוגעת לי מאוד ומדכאת אותי ואני לא יכול להיפתר מימנה והשאלה שלי היא האם יש דרך להוכיח שהכול זה מציאות והשם הוא טוב ולא איזה יצור שאנחנו בישבילו תוכנית ריאלטי תודה שי

תשובה

שלום

 נחלק את התשובה לשתיים. בצורה פרטית אליך כמו שכתבתי הרבה פעמים , זה הדבר הכי טבעי שיקרה, ברגע שאדם מבין שהאמונה שלו מחייבת הוא נרתע ממנה, ברגע שחייב להאמין הוא מתחיל לחשוש שמא זה לא נכון, וכמו כל מחשבה טורדנית ברגע שמבינים שאין לה הצדקה וביסוס מעלמים ממנה, והיא דועכת מעצמה.

 באופן כללי לעצם השאלה- אתה זה מציאות, אם לא תאכל תמות זה מציאות, בדיוק באותה רמה גם התורה ניתנה בהר סיני זה מציאות, ומימלא זה מחייב זאת מציאות. איני מבין מדוע הוכחה במטמטיקה תיחשב בעינך למציאות והוכחה לאמיתות התורה עדיין תיהיה אולי לא.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה