הלכות ומנהגים

"גוי גדול", דיבור בתפילה

  • י"ד אב התשע"ח 
אא

שאלה

בתורה כתוב כמה פעמים על העם היהודי ממלכת כוהנים וגוי קדוש, או גוי גדול וכדומה,
למה לא כתבו יהודי?, הרי גוי זה הכינוי שאנחנו
מכנים את מי שהוא לא יהודי!.

כמובן שאסור לדבר בתפילה, גם לפני וגם אחרי
אסור אפילו דיבור חולין, ובשחרית בין "ברוך שאמר"
ל "תפילת שמונה עשרה", אסור לדבר גם דיברי
תורה, ולמדתי בחוברת שנקראת "5 דקות תורה ביום"
שאסור לגבאי לומר למישהו "בכבוד", כדאי שיעלה חזן, הרי אם לא יאמר, מי יעלה חזן?
ואם תאמר לי שיעשו דף ובו תורנות קבועה לכל
התפילות, הרי ה' הוא המתכנן, ויכול להיות
שהחזן שהיה אמור להגיע, חולה ולא יכול לצאת מהמיטה חס וחלילה, או שהוא נתקע בפקק ולא יכול להגיע, מה יעשו?
ואם תאמר לי שגבאי יעלה, יכול להיות שבכלל הגבאי לא עולה כי יש לו קול "לא נעים", או שהוא
טועה פעמים רבות במילים וגורם צער לציבור, מה יעשו?, האם גם אז אסור לרמוז במילה למישהו שיעלה חזן?

תשובה

שלום וברכה

פירושה המילולי של המילה גוי הינו אומה.

לפני ברוך שאמר יכין את החזו וככה נוהגים.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:גוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים