למה באנו לעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

למה באנו לעולם ? האם כדי להיות משחק בידי הבורא שכביכול יצר לעצמו משחק מטריקס שבו יש ביליוני יצורים שחיים באשליה ויש קומץ של יצורים שמצליחים לצאת מהאשליה ואז הם מנצחים במשחק וזוכים בנקודות וכול השאר נמצאים במשחק ולא מבינים אותו . השאלה למה המשחק הזה למה הוא בכלל התחיל? את מי הוא משרת? את השחקנים?או את היוצר שמשחק בו ? למה השחקנים צריכים לעבור ניסיונות או משחקים חוזרים? למה ליצור משחק כזה? אדם שהיה משחק עם בנו כי הוא רוצה להטיב לו והיה יוצר משחק ומביא לילד פיתויים שונים וגם סכנות ואם הילד מבין את המשחק אז הילד מקבל פרס ואם לא אז הוא נכנס לסכנות ולפיתויים ואם חס וחלילה קרה לילד אסון האבא בגלל שהוא אוהב אותו מחזיר אותו לתחילת המשחק?אני שואל למה? .

תשובה

שלום ירון

בוא ניגש לתחילת המשחק . האדם נברא והונח בגן עדן לעובדה ולשומרה . ניתן לו נסיון אחד והאדם נכשל. חטא של אדם הראשון יציר כפיו של הקב"ה אל לנו כלל לנסות להבין מה משמעות הדבר .

אך אנו יכולים להבין שזה שיבש לגמרי את כל מערכות העולם ויצר ערבוב של "חושך ואור" מוחלט. כעת הקב"ה ברחמיו החליט לתת לאדם ולזרעו אחריו לתקן את אותו חטא ולהחזיר את העולם למצבו הקודם.

 כל מה שעינינו רואות כיום זה תוצאה וחלק מהמהלך הזה. תהליך זה יגיע לסיומו ואז היינו כחולמים נשפשף את העינים ונגיד ההיה זה מציאות או חלום כל הצרות הנסיונות החושך הכל ידמה ויראה כחלום רחוק ומתוק. שווה לחכות.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה