חבר שלועג לנתינת הצדקה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

אני אוהב לעשות צדקה , זה אחת מההרגשות הטובות שיש אבל הבעיה היא שיש לי חבר שכל פעם שרואה אותי עושה צדקה - לדוגמא - נותן לקבצן כסף ברחוב וכדומה , הוא קורא לי פריאר וכל מיני דברים בסיגנון - האמת זה לא מפריע לי אבל זה הורס אותו בתור בן-אדם לחשוב בצורה הזו, זה נשמע אולי קצת יומרני אבל בכל זאת אני מנסה להקיף את עצמי באנשים טובים ואני לא רוצה לוותר על החבר הזה כי אנחנו חברים הרבה זמן וסה"כ מסתדרים. השאלה היא אם בכלל לעשות משהו בנושא ? מה להגיד ? אולי בכלל כדאי לי לשתוק ולא להגיב לדברים שהוא אומר ?

תשובה

שלום

אתה כנראה, בעל נפש זכה. רחמנות, הוא כידוע אחת מהמידות שנצטיינו בהם בני ישראל, והרוב נולדים במידה זו, כתכונה מולדת. עצתי, שתמשיך ליתן צדקה כאוות נפשך, הרי אתה יודע שאתה לא פרייאר של אף אחד, ומה איכפת לך ממה שהוא אומר.

ידוע בספרים הק` שראיית מעשים טובים משפיעה על הנפש מאוד, לכן המשך לעשות צדקות וחסדים בנוכחות החבר ההוא, כך שככל שירבה לראות את המעשים הטובים האלו כך תתעדן נפשו יותר ויותר, עד שגם הוא יתהפך לטוב בעניין הזה.

בהצלחה - מנשה ישראל


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים