אולי מה שהתורה ידעה דברים זה ע"י כוחות וכישוף?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום יש לי מס` שאלות בנוגע לתורה ומדע: א. מנין לי שהעובדות המדעיות לא נלקחו מעמים אחרים? ב. מנין לנו שלא היו אמצעים לדעת את הדברים? אולי היו להם כל מיני אמצעים שלא ידועים לנו, כמו שאנו לא יודעים איך בנו את הפירמידות. ג. אולי את הדברים המדעיים ידעו באמצעות תקשור עם כוחות וכישוף וכד`, מדוע מוכרח שהמקור הוא אלוקי? תודה רבה מראש

תשובה

א. לדוגמא, רבי שמעון בר יוחאי שהעיד לפני אלף שבע מאות שנה, על היות העולם כדורי, ושיש חיים בכל צידי הכדור, ושכשפה יום שם לילה, וכל זה כתב לא בהשערה אלא בידיעה ברורה וקבע שכך הוא.

האם אתה אכן סבור שיתכן כי `ידיעה` זו באה אליו מהיוונים או מהפרסיים, בו בזמן שספריהם נשארו עד היום, ושם מופיעים תיאורים אחרים לגמרי, שכיום הינם בכלל הזיות???. כמובן שלפי הצעתך שהידיעה המדעית המצוייה לרוב בספרי היהדות לקוחה מעמים אחרים, תגדל הקושיה עד לשמיים, למה לא נשאר אף חיבור יווני אחד הקובע את כדוריות העולם בדבר ברור בזמן ההוא, ואם הוא מופיע אצלם כתיאוריה, איך הסתכן רשב"י לעשות את זה כקביעה ???.

האם לא מסתבר שרשב"י לא פחד מלעשות כן, מאחר והאמין אמונה שלימה במה שקיבל מרבו ומספרי רבי המנונא שקדם לו שקבע ברורות את כדוריות העולם וכל הפרטים שהבאתי למעלה, כידיעה וקבלה מהדורות הראשונים, דור אחר דור עד משה ררבינו, ומי שקדם לו עד אברהם ושם ועבר שקבלו את סודות הבריאה מהנביאים שקדמו להם!!!.

ב. נראה לך אפשרי, שהתורה האוסרת את הכישוף וההתחברות עם כוחות טומאה במאות אזהרות, וחכמי ישראל שעמדו על המשמר להתרחק מכוחות הללו, והיו דנים את המכשפים בעונשים הכי מחמירים הם אלו אשר יעשו שימוש בכישוף, כדי לקלוט אי אלו מדעים, נראה לך אפשרי ???.

ג. אם כבר `כוחות` למה ברירת המחדל שלך הוא `כוחות טומאה` ולא `כוחות קדושה` כמו נבואה ???.

שלום רב- מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה