לא מתגבר על הוצאת זרע - האם להתחתן?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, א"יה בסוכות אהיה בן 24, אני חוזר בתשובה כשנה וחצי - שנתיים ומתוכם שנה בישיבה ברוך השם. במהלך כמעט כל השנה הזאת אני נופל המון, זרע לבטלה רחמנא ליצלן. אני לא רוצה בזה, אבל יצרי גובר עליי. זה הורס אותי מבפנים שאני לא מצליח למנוע את זה. כואב לי נורא. אני אוהב את השם יתברך ורוצה רק אותו ולהתקרב אליו כמה שיותר, אני מלא חרטה כל פעם מחדש אבל זה תמיד ממשיך. אני לא יודע מה לעשות. ניסיתי ספרי מוסר, סייגים, אבל אני לא מצליח. השאלה שלי היא מה אני יכול לעשות. האם עליי להתחתן? בתחילת התשובה, עד שנכנסתי לישיבה הייתי בקשר עם בחורה דתייה מתחרדת שהייתה לפני כמה שנים שנה במדרשה, ברוך השם בשנה הזאת היא גם מתחזקת וחזרה אף למדרשה, נפרדנו משום שהיה לנו קשה לשמור וגם עזבתי לישיבה. אנחנו בקשר של הודעה בפלאפון פעם בתקופה וזהו. האם עלי להמשיך בישיבה על מנת להבנות יותר (כי תמיד אפשר יותר) ולהמשיך להלחם עם היצר הנורא הזה (שבינתיים אני לא נוחל הרבה הצלחה במלחמה זו) או שעליי להתחתן עם אותה בחורה (היא רוצה בזה)? שורה תחתונה. מה יקרב אותי יותר לשם יתברך??? איך אני מפסיק לחטוא בפניו? איך עושים תשובה אמיתית עם אמונה בעצמי שלא אמשיך לחטוא? אני מציין גם שגם בלי קשר ליצר אני רוצה להתחתן אבל לא עכשיו אלא עוד תקופה מסויימת כדי שאבנה טוב יותר בלימוד. אני מתכוון בע"ה להיות אברך וללמוד תורה כל חיי זאת שאיפתי ועליה לא אוותר, איך אני מגשים את השאיפה הזאת? החטאים מרחיקים אותי. האם לוותר על המשך בנייה עצמית בישיבה ולהמשיך להבנות כבר בע"ה בכולל?

תשובה

מאוד נגע ללבי התיאור שלך, מחייך, וממה שעובר עליך, וכמובן שדעת תורה [מבלי להכיר אותך אישית] אומרת שלנוכח מצבך עליך למהר להתחתן עם אותה מתחזקת, ורק כך תוכל להתקרב להקב"ה, ותוכלו להתחזק שניכם ביחד, ויהיה החיזוק שלכם כפול ומכופל, וכמובן שתמשיך לבנות את עצמך בישיבה ביסוד חזק ואיתן אחרי החתונה.

כל זה באופן שטחי, אולם למעשה, אתה צריך להתייעץ עם רב מהישיבה שאתה לומד שם, שהוא מכיר אותך, והוא יוכל לנווט אותך יותר באופן אישי.

ואני מצרף את ברכתי ואת תפילתי שתוכל להתגבר נגד יצר הרע שהוא מצודה פרוסה על כל החיים - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה