פתרון חלום<<<

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ! אני אדם שאפשר לקרוא לו מאמין אבל לא שומר מצוות. לפני כמה זמן חלמתי שמזמור כ"א בתהילים (שיר למעלות אשא עיני...) נצרב לי על כל הקליפה החיצונית של הגוף כשאני רואה את כל התהליך לא דרך העיניים אלא מתוך הגוף ממש מתחת לבית החזה. לבסוף ניצרבו המילים "אמונה" ,"רבי שמעון"(זצ"ל) וראש של אריה מברזל או יכול להיות ממתכת אחרת הייתי רוצה בבקשה לדעת את פשר החלום ולקוות שכוונתו טובה אליי!! חשוב לציין שלא חלמתי אותו בשעות הבוקר המוקדמות כפי שאומרים ! בבקשה כבוד הרב פתור לי את החלום!

תשובה

שלום צחי

בתלמוד (ברכות נו ב) מבואר כי ראיית צורת אריה בחלום יש בו הוראה לטובה, מצד הפסוק (עמוס ג) אריה שאג מי לא יירא, שהוא מורה על תשובה אל הבורא, וכנרמז מן הראשונים בראשי תיבות ארי"ה, א`לול ר`אש השנה, י`ום הכיפורים, ה`ושענא רבה, שהן ארבעה זמני התשובה העיקריים בשנה, וההלום בהקשר הזה הוא קריאה ברורה לתיקון המעשים בדרך התורה ושמירת המצוות.

מצד שני יש בראיית צורת אריה משום הוראה לרעה מצד הפסוק הכתוב בתוכחה (ירמיהו ד) עלה אריה מסבכו, ולכן כשקם מחלום כזה, מבואר בתלמוד שיאמר את הפסוק הראשון בפיו, וביארו המפרשים שאין הכוונה באמירה גרידא, אלא קיום הוראת המשמעות של הפסוק.

ומשכך, כמובן, שיש הוראה ברורה בחלום ויש לפתור אותו לטובה כנ"ל, והדבר תלוי בידך, בענינך, יש חיזוק לפתרון החלום בכיוון הזה מצד המילים הנלוות שראית בסמיכות לחלום, כתיאורך. המשך קשר פורה, אשמח לענות לך על כל שאלה, וכדאי שתתקשר לטל.

6106061 – 03 לחומר נוסף. מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה