הלכות ומנהגים

האם מותר לתבוע מעסיק בבית משפט?

  • ט"ו טבת התשע"ח 
אא

שאלה

עבדתי כנהג אוטובוס כשבועיים לפי חוזה חתום, העבודה לא התאימה לי ועזבתי המעסיק שילם חצי מהשכר הייתי אמור לקבל לפי 11 שעות ביום כולל שעות המתנה ושילם לי רק שעות נסיעה. האם מותר לי לתבוע אותו בבית משפט? תודה רבה לכם

תשובה

שלום רב,

עלייך לתבוע את המעסיק בבית דין רבני. אם הוא לא יופיע, בית הדין יכול לתת לך רשות לפנות לבית משפט כדי לתבוע את המגיע לך.

מקורות: יעויין שלחן ערוך ורמ"א חושן משפט (סימן כו סעיף ב). וגם כשמדובר בחילוני, יש לבקש רשות מבית הדין - יעויין בשו"ת מנחת יצחק חלק ט' (סימן קנה אות ב). וכן ראה בספר אשרי האיש חלק חושן משפט (פרק ג סעיף י) בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שההיתר לפנות לערכאות, גם כשיש אומדנא ידועה לרבים שהנתבע לא יבוא לבית הדין, הוא רק בהסכמת בית הדין. ולכן כאשר הייתה תביעה נגד חברה בבעלות יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות שהיה ברור שלא יבואו בבית דין, השיב, שאין היתר לתבוע בערכאות עד אשר יתבעו בבית דין, ובית דין יתירו לפנות לערכאות.

בהצלחה רבה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:בית משפטערכאותתביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים