הלכות ומנהגים

טיפים

  • י"ג טבת התשע"ח 
אא

שאלה

שלום הרב
לפעמים אישתי ואני הולכים לבית קפה ונהוג בסוף להשאיר טיפ, אני נגד התופעה הבזויה הזו מסיבה עיקרית, רב המקומות המלצרים מקבלים את שכרם ע"ב טיפ ולא ע"י שכר, ויוצא שאני משלם את שכרו של בעל הבית ובעצם נותן יד לניצול המלצרים.

ברצוני לברר לפי ההלכה היהודית, כאשר אני נותן טיפ אני מעודד את התופעה הבזויה הזו.
2. אני לא רוצה לשלם את את שכר המלצר במקום בעל הבית, אבל מאידך אני יודע שהמלצר לא מקבל שכר, האם אין פה מינימום של הכרת הטוב?(אם הוא היה מקבל שכר אז זו עבודתו)
3.האם אני נותן יד לגניבתו של בעל העסק את רשיות המס במדינה?
ואיך ההלכה מתיחחסת לעניין הזה?
 

תשובה

שלום וברכה

אם תרצה להילחם נגד התופעה הבזויה הזו הרי שאין הדרך להילחם על ידי אי נתינת טיפ אלא על ידי אי כניסה למסעדה שלא משלמת שכר לעובדים. אבל אם כבר אכלת ואתה משלם לבעל המסעדה הנצלן את מלא הסכום המושת עליך הרי שבוודאי שעליך לשלם את הטיפ ולא לקפח את המלצרים.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:טיפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים